Tuesday, February 05, 2008

Slogan: Yaşamak için zeytin


İHRACATTA İKİ SEZONDUR YAŞANAN GERİLEMEYE ÇÖZÜM ARANIYOR

Zeytinyağı Tanıtım Komitesi çalışmalarını tamamladı. Hedef pazar olarak belirlenen Japonya, Güney Kore, Avustralya, ABD, Kanada'da tanıtım faaliyetleri düzenlenecek

NİHAT DELİBAŞI
Yeni Asır
5 ŞUBAT 2008,Salı


Son iki sezondur ihracatta yaşanan gerilemeye çare arayan zeytinyağı ihracatçıları düşüşe dur demenin yolunu tanıtımda buldu. Bu kapsamda Ege zeytin ve Zeytinyağı İhracatçı Birliği bünyesinde oluşturulan Zeytinyağı Tanıtım Komitesi çalışmalarını tamamladı. Tanıtımın içeriği "Olive to Live- Yaşamak İçin Zeytin" olarak belirlenirken tanıtım çalışmalarını yürüten Tuluat Ajansı'nın hazırladığı tanıtım filmi 12 Şubat'ta komite üyelerine gösterilmesinin ardından Mart ayında yapılacak lansman ile yurtdışı fuar ve organizasyonlarda gösterilmeye başlanacak.
Komite olarak zeytin ve zeytinyağı ihracatından yapılan 1000'de 5'lik kesintiden oluşan 75 bin dolar ve Dış Ticaret Müsteşarlığı'nın koyduğu 250 bin dolar olmak üzere toplam 325 bin dolarlık bütçe ile yola çıktıklarını ifade eden Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi Basın Sözcüsü Hakan Özdolgun, "Amacımız, Türk zeytinyağı ihracatını artırmak. Bu kapsamda öncelikli hedef pazar olarak Japonya ve Güney Kore'yi belirledik. Yine Avustralya, ABD, Kanada'da tanıtım faaliyetleri düzenleyeceğiz" dedi.

Film çektiler
Zeytinde ise Bulgaristan, Romanya gibi Balkan ülkeleri başta olmak üzere Kuzey Irak, Japonya, Avustralya, Almanya ve Brezilya gibi tüketimin yoğun olduğu ülkeleri hedef pazar olarak belirlediklerini kaydeden Özdolgun, "Zeytinyağı, sağlık ve tarih tanıtım içeriğinde vurgu yapılacak konu olacak. Olive to Live, yaşamak için zeytin konseptini belirledik. Tuluat Ajansı tarafından hazırlanan tanıtım filmini 12 Şubat tarihinde izleyeceğiz. Ardından basın lansmanı yapılacak tanıtım filmi, dünyanın önemli zeytin, zeytinyağı ve gıda fuarlarında ziyaretçilere gösterilecek" dedi.

Çin ve Hindistan
Özdolgun ayrıca Çin ve Hindistan'da düzenlenen gıda fuarlarına katılarak çok başarılı bir tanıtım gerçekleştirdiklerini, burada hazırladıkları kataloğun yanı sıra katılımcılara torba, şapka, küçük promosyon şişeli zeytin ve zeytinyağı dağıttıklarını belirtti. Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçı Birliği'nin İspanya'ya gerçekleştirdiği iş ve inceleme gezisine de değinen Özdolgun, "İspanya ülke olarak dünya zeytinyağı ürnetiminin yüzde 50'sini tek başına gerçekleştiriyor. 1 milyon 250-1 milyon 400 bin ton dolayındaki bu üretimi çok iyi organize etmişler. Bu ülkede sektör kurumsallaşmasını tamamlamış. Türkiye olarak ciddi bir tarım, zeytinyağı politikası oluştururak dünya zeytinyağı pazarında söz sahibi olabiliriz" dedi.

Konsey birleştirici olmalı
Hakan Özdolgun ayrıca geçitğimiz aylarda genel kurulunu gerçekleştiren Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Konseyi'nin (UZZK) sektörün beklentilerini karşılayamadığını söyledi. UZZK'da ihracatçının dışlanmış olduğu yönündeki görüntüye son verilmesi çağrısında bulunan Özdolgun,şunları söyledi: "UZZK sektörün sıkıntalarına objektif çözümler üreten üst kuruluş olmalı. Ancak geçtiğimiz günlerde dahilde işleme rejimi kapsamında zeytinyağı ithalat talebi kabul görmedi. Sonuçta sektör ciddi müşteri ve sipariş kaybına uğradı. ABD, Tokyo ve Hong Kong'da ofislerimiz mal göndermekte sorun yaşadı. Şu an siparişleri dengeye getirdik ama geç kaldık. 3 aylık zaman kaybı olmasa şimdi yurtdışı pazarlarda daha rahat yağ satabiliyor olacaktık."

No comments: