Wednesday, April 28, 2010

GÜRELİ GÜVEN TAZELEDİ






28 Nisan 2010,Çarş.









EZZİB Başkanı Nedim Güreli:“ZEYTİNYAĞI ÜRETİMİ 3-4 KAT ARTACAK”

Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği’nin (EZZİB) Ege İhracatçı Birlikleri’nde gerçekleştirilen genel kurulunda mevcut Yönetim Kurulu Başkanı Ali Nedim Güreli, ihracatçılardan dört yıl için daha vize aldı. Güreli, zeytinyağı ihracatında yeni sezondan itibaren güzel günler yaşanacağı müjdesini verdi.

EZZİB seçimli Olağan Genel Kurulu gerçekleştirildi. Seçimlerde Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkan Vekilliği görevini de yürüten mevcut başkan Ali Nedim Güreli tek aday olarak girdi. Güreli 122 oyla tekrar seçilirken, genel kurul sonrasında yaptığı açıklamada zeytinyağı ihracatının dibe vurduğunu ancak yeni sezondan itibaren güzel günler yaşanacağını dile getirdi. Güreli, “2 yıl sonra Türkiye’nin ürettiği zeytinyağı 3-4 kat artacak. Ülkenin her yerinde yeni zeytin alanları oluşuyor. İstikbal bizden, sektörümüzden yana. İhracat dibe vurdu ama bu yeni bir çıkış için fırsat yaratabilir. Bazı çevreler ‘bu kadar zeytin ağacını ne yapacağız’ diyor. Oysa sağlık yönünden zeytinyağına talep artıyor. Kişi başına tüketim 4 kilograma gelirse, 350 bin ton yağ tüketiriz. Türkiye’de üretim arttıkça bu tüketim olacak. Yunanistan gibi kişi başına 20 kilogram tüketsek, üretimi 10 katına çıkarmamız gerekir” dedi.

“HAVADAN İLAÇLAMAYA İZİN VERİLMELİ”

Güreli, ithalata dayalı olmayan tarım ürünlerinde düşük döviz kurunun sorun yarattığını, zeytinyağında da aynı durumun yaşandığını belirterek buna rağmen tarım ürünlerinin öneminin artacağını vurguladı. Zeytin üretimi ile ilgili değerlendirmelerde de bulunan Güreli, şunları söyledi:
“Yağışlar zeytin üretimini olumlu etkileyecek ancak zeytin sineği tehlikesi artabilir. Bir bahçede ilaçlama yapıp, diğerinde yapmazsanız sorunu engelleyemezsiniz. Bunun için havadan ilaçlamaya izin verilmeli.”

Yeni yönetim kurulu ise şu isimlerden oluştu:
Ali Nedim Güreli, Mustafa Gökalp, Emin Demirci, Muhittin Ekiz, Kadri Gündeş, Davut Er, Emre Uygun, Metin Ölken, Mustafa Alhat, İsmet Önal, Hakan Özdolgun yer aldı. Denetim Kurulu ise Yahya Laleli, Şerife Kızıklı ve Cenker Abacı’dan oluştu.

No comments: