Wednesday, November 15, 2006

Anatolive 2007 Tanıtımı Basın Toplantısı

TİM ve ZEYTİNDOSTU zeytin ve zeytinyağında uluslararası rekabetin
yolunu açıyor

Türk zeytin ve zeytinyağının ulusal ve uluslararası alanda yerini
sağlamlaştırarak sektörde lider markalar üretmek amacıyla
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), Zeytindostu Derneği ve
sektör profesyonelleri biraraya geliyor.

Türkiye'de yalnızca zeytin ve zeytinyağı sektörünün biraraya
getirileceği ilk etkinlik olan Ezgi Fuarcılık tarafından organize
edilen 'Anatolive 2007 1. Avrasya Zeytin ve Zeytinyağı ve Prosesleri
Fuarı ve Kongresi' Zeytindostu Zeytin ve Zeytinyağı Derneği
tarafından ve TİM'in stratejik desteğiyle 25-27 Ocak 2007
tarihlerinde Yenibosna İstanbul Fuar Merkezi'nde düzenlenecek.

Tanıtım ve duyuru amacıyla Yenibosna Dış Ticaret Kompleksi'nde
düzenlenen basın toplantısına katılan TİM Başkanı Oğuz
Satıcı, Türkiye'de her sektörün uluslararası alanda rekabete
rakiplerinden iki adım geriden başladığını, sivil toplum ve
hükümetin desteği ile bunun aşılması gerektiğini, tarafların
ortak amaç için birlik olması gereğine işaret etti.
Satıcı, zeytin ve zeytinyağını geleceğe taşımak ve
uluslararası piyasada avantajlı konuma gelmek için bu alanda da
birlikteliğin gerekliliğine dikkat çekti. Anadolu'da binlerce
yıllık zeytin ağaçları olduğunu ifade eden Satıcı, bunun
kıymetinin bilinmesi ve sorunların çözülerek sektörün
büyütülmesi gerektiğini kaydetti. Türkiye'de, Avustralya'ya ihraç
edilen zeytinyağından daha az miktarda zeytinyağı tüketildiğini
ifade eden TİM Başkanı Satıcı, her kesime vazife düştüğünü,
medyanın da burada pozitif ayrımcılık yaparak, zeytin ve
zeytinyağına gerekli yeri vermesi gerektiğini vurguladı.

Türkiye'de Yunanistan kadar dahi zeytinyağı tüketilemediğini
belirten Satıcı, sektör içindeki dengesizliklerin giderilmesini
istedi. Türkiye'de, zeytin ve zeytinyağı sektörünün kendini
uluslararası camiaya açma teşebbüsünün bu dönemde
gerçekleştiğini söyleyen Satıcı, Uluslararası Zeytinyağı
Konseyi ile görüşmelerin de sürdüğünü belirtti.

Ayrıca, Türkiye'de zeytinyağı fiyatının, ayçiçek fiyatına
göre yüksek olduğuna yönelik bir soru üzerine TİM Başkanı Oğuz
Satıcı, zeytinyağını ayrı bir kategoride değerlendirmek
gerektiğini ve az da olsa tüketilebileceğini kaydetti.

"AMAÇ TÜRK ZEYTİNYAĞINA ULUSLARARASI TALEBİ ARTIRMAK"

Zeytindostu Zeytin ve Zeytinyağı Derneği Yönetim Kurulu Başkanı
Metin Ölken de Zeytindostu Derneği'nin kuruluşunun 2005 yılında
sanal ortamda başladığını ve 24 Mart 2006'da derneğin
kurulduğunu, TİM'in de bir numaralı üye olduğunu ifade etti.
Derneğin, uzlaştırıcı ve bilimsel ilkelerle hareket ettiğini
belirten Ölken, amacın; bütün sektör bileşenlerinin desteği ile
Türk zeytin ve zeytinyağına olan talebi artırmak olduğunu
kaydetti. Başarının ortak çalışma ile gelebileceğine dikkat
çeken Ölken, sektörde, düşük tüketimde ekonomik sorunlar
yanında kültürel sorunlar da bulunduğunu bildirdi.

Türkiye'nin, ürettiği zeytinyağının ancak yüzde 7'sini
tükettiğini ifade eden Ölken, bir soru üzerine; 2005 Temmuz'undan
itibaren uluslararası alanda fiyatların arttığını, ancak son
zamanlarda yeniden bir düşüş eğilimine girildiğini belirtti.
Türkiye'de sığ, uluslararası camiayı etkileyemeyen bir piyasa
bulunduğunu söyleyen Ölken, şikayet konusu olan yüksek
zeytinyağı fiyatlarının zaten arz talebe göre belirlendiğini dile
getirdi. Bunun yanında, zeytinyağı ile ayçiçek yağı fiyatının
1/5 nispetinin sağlıksız olduğuna işaret eden Ölken, ancak,
Türkiye'nin, zeytin tüketiminde ise iyi bir konumda olduğunu,
Avrupa'da birinci sırada olduğunu vurguladı. Zeytinde 2.2 kg'lık
şahsi iç tüketim ile Türkiye'nin uluslararası tüketimde
ortalamanın üstünde olduğunu ifade eden Ölken, ancak istikbalin
zeytinyağında olduğunu açıkladı.
Zeytindostu Zeytin ve Zeytinyağı Derneği Yönetim Kurulu Başkanı
Metin Ölken, Tarım Bakanlığı'nın, son zamanlardaki teşebbüsü;
sektörleri sivil birlikler altında toplamaya yönelik gelişmelerin
ise sağlıklı bir geleceğe işaret ettiğini söyledi.

No comments: