Tuesday, March 27, 2007

Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Grubu


Tarım sektörünün yeni gözde sektörlerinden zeytin ve zeytinyağı sektöründe ağırlığı dış piyasalarda tanıtım yapmak üzere Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Grubu kurulması kararlaştırıldı.


Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Grubu, fındık ve antep fıstığından sonra tarım sektöründe tanıtım grubu kurulan üçüncü sektör oldu.

Son yıllarda her yıl ortalama 10 milyon zeytin plantasyonları yapılarak 150 milyon zeytin ağacı varlığına kavuşan ve önümüzdeki 2-3 yıl içerisinde bu rakamı 200 milyona çıkarmayı hedefleyen Türkiye, Zeytin ve Zeytinyağı Sektöründe arz talep dengesinde bir sorun yaşamamak için Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Grubu kurma kararı aldı.

Türkiye’de sektöründe faaliyet gösteren tek ihracatçı birliği olan Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği’nin 2006 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısı’nda Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Grubu kurulmasına oybirliği ile karar verildi. Zeytin ve zeytinyağı ihracatçıları tanıtım faaliyetlerinde kullanılmak üzere binde yarım oranında ek nisbi aidat toplanmasını kararlaştırdı.

Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Grubu, fındık ve antep fıstığından sonra tarım sektöründe kurulan üçüncü tanıtım grubu oldu. Karar, Dış Ticaret Müsteşarlığı’nın onayından sonra yürürlüğe girecek.

Tarım ürünlerinden fındık ve antep fıstığında tanıtım gruplarının bulunduğunu dile getiren Dış Ticaret Müsteşarlığı Tarım Dairesi Başkanı Mustafa Sever, “Müsteşarlık olarak bu konuda çok ciddi birikimimiz var. Zeytin ve zeytinyağı da en önem verdiğimiz ürünlerden. Dünyada üretim hızla artıyor. Fakat tüketim artışı daha hızlı. 7-8 yıl sonra durum tersine dönecek. Çünkü Türkiye’de olduğu gibi rakip ülkelerde de yoğun olarak yeni dikimler yapılıyor. 10 yıl sonra meydana gelecek üretim patlaması ile elimizdeki ürünleri değerlendirememe durumuna düşebiliriz. Bu nedenle dünya ticaretindeki payımızı şimdiden artırmalı ve markalaşma çalışmalarına başlamalıyız. Tanıtım grubu da bu açıdan başarılı olabilecek bir enstrüman. Tanıtım çalışmalarında müsteşarlık olarak 300 bin doların üzerinde maliyete sahip projelere yıllık 250 bin dolara kadar destek veriyoruz. Yani 50 bin dolarlık katkı ile 250 bin dolar destek alabilirsiniz. Ama bu çalışmanın başarılı olabilmesi için en azından 1-1,5 milyon dolarlık bütçe gerekir. Ancak böylelikle sonuç getirecek çalışmalar yapabiliriz. Yoksa zeytinyağında tanıtım trenini kaçırmak üzereyiz. Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Grubu ürün ve konjektür itibariyle başarılı olma ihtimali çok yüksek bir sektör” diye konuştu.

Türkiye’de zeytin ağacı varlığının artması için çok ciddi katkılar yaptıklarını dile getiren Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Ali Nedim Güreli ise, “Başta köy tüzel kişilikleri olmak üzere, zeytin temini konusunda destek isteyen her kuruluşa yardımda bulunduk. Bundan sonra zeytin ve zeytinyağının tanıtımına odaklanacağız. Yeni bir işe girişiyoruz. Bu nedenle başlangıç itibariyle binde yarım oranında kesinti yeterli olacaktır. İlk etapta 300 bin dolarlık projeyi finanse eder hale gelelim. Bu kaynakla projeye başlayalım. Tıkandığımız noktada tekrar genel kurulu çağırır, bunun nedenleri ve çözüm yolları konusunda yetki isteriz. Daha büyük bir kesinti özellikle burada olmayan üyelerimizde rahatsızlık yaratabilir. Çünkü çoğu kesinti yapılacağını bilmiyor. Zaten sezon çok kötü geçiyor ve yüzde 3-5’lik kar oranlarıyla çalışıyoruz” diye konuştu.

No comments: