Dünya Uluslararası Organik Zeytinyağı Yarışmasına Türkiye’den 10 firma katılıyor. İtalya’da Bari Ticaret Odası tarafından İtalya Organik Tarım Konsorsiyumu ve Andria Belediyesi Ana Sponsorluğunda düzenlenen, İtalya Gıda ve Tarım Bakanlığı tarafından desteklenen, Türkiye Ana Sponsorluklarını Ege İhracatçı Birlikleri, Ekolojik Tarım Organizasyonu Derneği, Etik ve Çevresel Sertifikasyon Enstitüsü ve Değirmen Restaurant’ın üstlendiği “Uluslararası Organik Zeytinyağı Yarışması – Premiobiol – 2007” etkinlikleri kapsamında, Organizasyon Komitesi üyelerinin de aralarında bulunduğu farklı ülkelerden 100 civarındaki uzman ve büyük zeytinyağı alıcıları Ege İhracatçı Birlikleri’nde bir araya geldi. Türkiye’den katılan 10 firmaya Uluslararası Organik Zeytinyağı Yarışması Katılımcı Belgeleri verildi.
Türkiye’nin 1984 yılında organik ürün üretimine başladığını belirten Ege İhracatçı Birlikleri Genel Sekreteri Sezmen Alper, sadece İzmir’den değil, Türkiye’nin her tarafından çok çeşitli organik ürünler ihraç edildiğini, dünya genelindeki ilgili organik fuarlara katılım gerçekleştirdiklerini, gelecek hafta Chicago Organik Fuarı’na katılacaklarını söyledi.
Türkiye’de Avrupa Birliği ülkelerinin talebi ile organik ürün üretimi başladığını anlatan Alper, “Kuru üzüm ve kuru incir gibi geleneksel ürünlerle başlayan organik tarım üretimi, içinde bulunduğumuz döneme gelince hem çeşit açısından hem organik tarımın yapıldığı alanlar açısından hem de üretici sayısı açısından çok ciddi ilerlemeler kaydetti. 1994 yılında 2 bin firma organik ürün üreticisi varken, 2005 yılında bu sayı 15 bine çıktı. Organik ürünlerimize en büyük talep yüzde 33 ile Almanya’dan geliyor” diye konuştu.
Ekolojik Tarım Organizasyonu Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Atila Ertem, dünya genelinde organik ürün tüketimine talebin her geçen gün arttığını, Uluslararası Organik Zeytinyağı Yarışması’na 10 Türk firmasının katılımı ile Türkiye’de bir ilkin gerçekleştirildiğini kaydetti.
ETO’nun 1992 yılında organik tarımın Türkiye’deki merkezi olan İzmir’de kurulduğunu ifade eden Ertem, “Çok farklı gruptan üretici, tüketici, işleyici, ihracatçı öğrenci akademisyen 200 üzerinde kişi ve kuruluş derneğimizin üyesidir. 5 farklı çalışma komitemiz ile çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu çalışmaların bir parçası olarak organik tarımın Türkiye’de layık olduğu değere ulaşması için Biol 2007 organizasyonu çok önemlidir. Bu organik uluslararası zeytinyağı yarışmasının bundan böyle Biol Türkiye olarak her yıl düzenlenmesini arzu ediyoruz. Son derece önemli olan organik tarımın tanıtılması ve yaygınlaştırılmasını sağlayacağız” şeklinde konuştu.
JAPONYA’DA YÖRESEL TATLARA ÇOK ÖNEM VERİLİYOR
Uluslararası Organik Zeytinyağı Yarışması Jüri Üyesi Toshihisa Suzuki, : Japonya’da sağlık ve Akdeniz mutfağının yükseliş trendi zeytinyağının önemini arttırdığını, yıllık 30 bin ton zeytinyağı tüketimi olduğunu söyledi. Suzuki şöyle devam etti: “Özellikle restoranlarda, yöresel tatlara çok önem veriliyor, aranılan lezzet bulunamıyor, bu yarışma aracılığıyla yöresel organik zeytinyağlarına erişimi kolaylaştıracaktır. Japon tüketiciler şişeli, ambalajlı sağlıklı ürünleri tercih ediyorlar. Dolayısıyla organik zeytinyağının Japonya’da geleceği parlak.”
TÜRKİYE ORGANİK ZEYTİNYAĞI ÜRETİMİNDE ÖNEMLİ BİR ÜLKE
Türkiye’nin organik zeytinyağı üretiminin önemli bir ayağı olduğuna işaret eden Uluslararası Organik Zeytinyağı Yarışması Jüri Başkanı Tonino Zelinotti, yarışmanın 12. kez gerçekleştirildiğini, İtalya’da organik sektöründe en önemli yarışmalardan birisi olduğunu kaydetti. Zelinotti, “Türkiye bu yıl ilk defa bu kadar yoğun katılım gösteriyor. Jüri son derece objektif davranıyor, laboratuvar sonuçlarına son derece önem veriliyor, sadece tat değerlendirilmiyor. Zeytinyağı sektöründe farklı ülkelerde, farklı standartlar var. Biz organik ürünler üreterek organik zeytinyağını öne çıkararak zeytinyağının bir standart yakalamasını hedefliyoruz” dedi.
Etik ve Çevresel Sertifikasyon Enstitüsü Başkanı Nino Paperalla ise, Biol 2007 olarak bütün Akdeniz Ülkelerini şemsiyesi altına aldığını, Biol olarak pazarı genişletmeyi, organik ürüne talebi arttırmayı ve sadece üretim değil pazarlama konularında çalışma yaptıklarını, kaliteyi yükseltmek, tüketicilerin tüketim alışkanlıklarını yükseltmek ve yüksek kalitede zeytinyağı tüketimini amaçladıklarını ifade etti.
Uluslararası Organik Zeytinyağı Yarışması’na Türkiye’den katılan firmalar;
Alyattes Organik Tarım işl. Ltd. Şti, Atay Holding A.Ş., Caymaz Tarım Ürünleri San. Tic. Ltd. Şti, Sidem Dahili Ticaret Taahut, Tahtalı Havzası Organik Zeytinyagı Projesi, TARDAS Danısmanlık Gıda Ihr. Ith. San Tic. Ltd. Sti., TUTEX Tarımsal Uretim Ticaret Export, Rapunzel Organik Tarım Ürünleri ve Gıda Tic. Ltd. Şti., Yerlim Çiftlik Ürünleri, Taylıeli Zeytin ve Zeytinyağı İşletmesi.
No comments:
Post a Comment