Sunday, May 27, 2007

Soros'un Yudum'u Kuveytli oldu

Yudum Gıda'yı Kuveyt'li Firma Aldı..
NBK Capital Equity Partners, sıvı yağ üreticilerinden olan ve 2006 yılında 110 milyon dolar satış cirosu gerçekleştiren Yudum Gıda Sanayi ve Ticaret AŞ’nin yüzde 100 hissesini, İş Bankası tarafından sağlanan finansman ile Bedminster Capital’in yönettiği Southeast Europe Equity Fund Ltd.’den satın aldı.

NBK'dan yapılan açıklamada, yıllık 100 milyon dolar cirosu bulunan ayçiçek ve mısır özü yağı üreticisi Yudum'un Bedminster Capital tarafından idare edilen Southeast Europe Equity Fund Ltd'den satın aldındığı duyuruldu.

Satın almayla ilgili açıklama yapan NBK Capital üst yöneticisi SamirEssad, "Bu satın alma, NBK'nın hızlı büyüme potansiyeli bulunan sektörlerin lider şirketlerinde kontrolü alma stratejisinin bir diğer göstergesi" diye konuştu. NBK, Yudum Gıda'nın mevcut yönetimiyle yakın çalışma yaparak yeni büyüme fırsatlarını değerlendirmeyi hedefliyor.

Açıklamada satın almanın mali detaylarına yer verilmedi.

1878'lerde zeytinyağı ve sabun üretimi ile faaliyete başlayan Komili ailesi tarafından kurulan Komili fabrikası 1984 yılında İstanbul'danAyvalık'a taşındı. Unikom adıyla 1992'de Unilever ile başlayan ortaklık, 1995'te Unilever'in tüm hisseleri alması ile noktalandı. Unikom Gıda Ağustos 2003 tarihinde Unilever tarafından Amerikan sermayeli yatırım fonu Southeast Europe Equity Fund'a devredildi. Şirket günümüzde Yudum Gıda olarak faaliyetlerini sürdürüyor. Merkezi İstanbul'da, fabrikası Ayvalık'ta yer alan şirketin yıllık üretim kapasitesi mısırözü ve ayçiçek yağları için 85.000 ton, zeytinyağlar için 20.000 ton seviyesinde bulunuyor.
Yudum Ayçicek ve Sırma Mısır Özü yağlarını üreten Yudum Gıda Sanayi ve Ticaret AŞ, çeşitli Avrupa ülkeleri ile Ortadoğu ve Uzakdoğu Asya’ya ihracat gerçekleştiriyor. Firma 127 çalışanı ile üretimini Ayvalık’taki tesislerinde gerçekleştiriyor.

NBK Capital, Kuveyt Ulusal Bankası’nın (NBK) yatırım bankacılığı kolunu oluşturuyor. NBK Capital Equity Partners’in yatırım coğrafyası Körfez İşbirliği Ülkeleri (GCC), Mısır ve Türkiye’nin yanında Lübnan, Ürdün ve Suriye’yi kapsıyor. NBK Capital 50’yi aşkın çalışanı ile Kuveyt, İstanbul ve Dubai’deki ofislerinde faaliyet gösteriyor.

NBK, daha önce de Türkiye'de özellikle bankacılık alanında yatırım yapacağına ilişkin açıklamalarıyla basında yer bulmuştu. NBK'nın Turkish Bank'ten hisse almak için bir dönem görüşmeler yaptığı biliniyor.

1 comment:

Anonymous said...

Wonderful, what a blog it is! This web site gives valuable information
to us, keep it up.

My weblog ... buy a used car in houston ()