MURAT ŞAHİN
Yeni Asır
23 Ekim 2009,Cuma
Tariş Zeytinyağı Birliği Başkanı Çetin, "Üretim devi ülkenin kooperetifleri bizim üreticiden tüketiciye satış modelimizi uygulayıp fiyat riskini azaltacak" dedi
Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Birliği'nin pazarlamadaki başarısı, dünya zeytinyağı üretiminde söz sahibi olan İspanyollara örnek oldu. Ülke üretimlerinin yüzde 70'ini karşılayan İspanyol kooperatifleri, 41 ülkeye kendi markası ile ihracat gerçekleştiren Tariş'ten satış ve pazarlama taktiklerini öğrenecek.
Üretimin büyük kısmını gerçekleştiren İspanyol kooperatiflerinin satış ve pazarlama konusunda aynı oranda etkin olmadığını belirten Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Birliği Başkanı Cahit Çetin, İspanyol Zeytinyağı Kooperatifi Oleoestepa ile protokol imzaladıklarına dikkat çekerek, Tariş'in pazarlama modelini uygulayacaklarını kaydetti.
İspanyol kooperatiflerinin çok güçlü olduğunu ancak bu gücü satış ve pazarlamada kullanamadıkları için sıkıntı yaşadıklarını anlatan Çetin, "Üstelik fiyatların ani düşüşünde de üretimleri oranında risk alıyorlar. Şimdi bu sıkıntıyı Tariş Zeytin A.Ş. benzeri bir satış pazarlama şirketi kurarak aşacaklar. Bu gelişme bize de güç verdi ve doğru yolda olduğumuzu gösterdi" dedi.
İspanyol kooperatiflerinin yıllardır üreticiden aldığı ürünü ağırlıklı olarak dolumcuya veren bir sistemle çalıştığını ifade eden Çetin, "Kooperatifler sektörde kartelleşme yaşandığı için ciddi fiyat düşüşleri ile karşı karşıya kalıyor. Bu nedenle modelimizi örnek aldılar" dedi. Çetin şöyle konuştu: "İspanyol kooperatifleri fiyat düşüşlerinin önüne geçmek için Tariş Zeytinyağı'nın üreticiden - tüketiciye satış modelini inceledi. Bize, 'Sizin İspanyol modeli olarak adlandırdığınız modele biz pazarlama problemi diyoruz' açıklamasını yaptılar ve satış ve pazarlama şirketimiz Tariş Zeytin A.Ş'nin modelinin doğru olduğunu vurguladılar. İspanyol kooperatifleri maliyetlerin yüksek olduğunu gerekçe göstererek, ambalajlı üretim ve pazarlama konusunda çok fazla yatırım yapmamıştı. Ancak fiyat problemini pazarlamaya ağırlık vererek çözecekler" dedi.
SÖZLEŞME İMZALANDI
5-6 Haziran tarihlerinde gerçekleştirdikleri uluslararası zeytinyağı sempozyumuna katılan İspanyol kooperatif yöneticilerinin Tariş Zeytin A.Ş'nin yurtiçinde sektör lideri olması, yurtdışında ambalajlı ihracatta elde ettiği başarılar ve özellikle de ürün çeşitliliğinden çok etkilendiklerini anlatan Çetin, bu sistemi bugüne kadar kurmadıkları için şu anda sıkıntı yaşadıklarını ifade ettiklerini vurguladı. Kendilerine bu konuda destek vermek için ilk adımı atarak Oleoestepa Kooperatifi ile bir protokol imzaladıklarını açıklayan Çetin şöyle konuştu: "Bu protokolle biz onlara satış ve pazarlama konusunda destek vereceğiz. Onlar da bize üretim ve kooperatifleşme konusundaki bilgi birikimlerini aktaracak. Yani her iki ülkenin üreticileri bu ortak çalışmadan kazançlı çıkacak."
Çinlilere zeytinyağını sevdirdiler
Halen 41 ülkeye Tariş markasıyla ihracat yaptıklarını ve Uzakdoğu pazarından çok umutlu olduklarını ifade eden Çetin, Çin'in de 30 bin ton zeytinyağı tüketimiyle hızla büyüyen pazar olduğunu vurguladı. Soya yağının ağırlıklı olarak tüketildiği Çin'de sağlık trendinin artmasıyla sağlıklı ürün olan zeytinyağına Çin halkının da ilgi göstermeye başladığını belirten Çetin, "Çin Şanghay'da bulunan Wall Mart (3 mağazası), Tesco, Tops ve City mağazalarında Tariş markalı 8 kalem sızma ve riviera ile 3 çeşit zeytinlerimiz satılmaktadır. Wall Mart ile Şanghay'da 2 yıldan bu yana çalışmaktayız. Önümüzdeki aylarda Pekin'de bulunan başta Wall Mart mağazaları olmak üzere çok sayıda zincir mağazaya girme yolunda çalışmalarımız sürüyor. Ağırlıklı olarak Şanghay ve Pekin üzerinden pazarı genişletmeyi hedeflerken halen yılda ortalama 50 ton olan satışlarımızı kısa sürede 150 tona çıkarmayı planlıyoruz."
No comments:
Post a Comment