Wednesday, October 28, 2009

Türk zeytincilik sektörü, barışın simgesi zeytin ağacının hasadını bu yıl Akhisar’dan başlatıyor.

26 Ekim 2009,P.Tesi

30-31 Ekim – 1 Kasım 2009 tarihlerinde Akhisar’da “Zeytin Hasat Şenliği” düzenleniyor.

Akhisar Ticaret Borsası, Akhisar Belediyesi, Akhisar Ticaret ve Sanayi Odası, Akhisar Ziraat Odası, Zeytinliova Belediyesi, AK-SEK Vakfı, Akhisar Aktif İşadamları Derneği, Dış Ticaret Müsteşarlığı, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, Türkiye İhracatçılar Meclisi, Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği, Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi ve Zeytindostu Derneği’nin ortaklaşa düzenlediği “Akhisar Zeytin Hasat Şenliği” kapsamında, 31 Ekim 2009 Cumartesi günü Akhisar’ın Zeytinliova Beldesi’nde dalından zeytinler hasat edildikten sonra sofralık zeytin işleme tesisinde ve zeytinyağı fabrikasında geçtiği işlemler gözlemlenecek, şenliğe katılan basın mensupları adına, “Basın Zeytinliği”nde zeytin fidanı dikilecek.

31 Ekim 2009 Cumartesi günü öğleden sonra ise düzenlenecek panel büyük bir buluşmaya evsahipliği yapacak. Son dönemde sektörün zıt kutupları haline gelen Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Ali Nedim Güreli ile UZZK Başkanı Mustafa Tan, panelist olarak Akhisarlılara sektöre ilişkin görüşlerini aktaracaklar.

Panelde EZZİB Başkanı Ali Nedim Güreli, Türk zeytinyağı pazarı, ihracat potansiyeli ve Akhisar’ın yerini anlatan bir sunum yapacak. UZZK Başkanı Mustafa Tan’ın ise, zeytin ve zeytinyağında kalite sorunları üzerine bir bildiri sunması bekleniyor. Akhisar’da yerleşik Ece Zeytinleri Yönetim Kurulu Başkanı ve Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mustafa Gökalp ise, sofralık zeytinde Akhisar’ın konumunu dile getirecek. Adnan Menderes Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Renan Tunalıoğlu ise Türkiye’de tarımın gelecekte alacağı önemi anlatan bir sunum gerçekleştirecek.

Meyve veren 10 milyon zeytin ağacı bulunan Akhisar’da son yıllarda dikilmiş ve önümüzdeki yıllarda meyve vermeye başlayacak 5 milyon civarında zeytin ağacı bulunuyor. Akhisar Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Emin Demirci, Akhisar’ın özellikle sofralık zeytin üretimi anlamında Türkiye’nin birinci yöresi olmasına rağmen Türkiye kamuoyunda bu özelliğinin bugüne kadar yeterince dillendirilmediğini amaçlarının Akhisar’ın potansiyelinin Türk kamuoyuna aktarılması olduğunu söyledi.

2009/10 sezonu için hem İzmir Ticaret Borsası koordinatörlüğünde, hem de UZZK koordinatörlüğünde yürütülen rekolte çalışmalarında Akhisar’ın sofralık zeytin üretiminde Türkiye birincisi olduğunu anlatan Demirci, “İzmir Ticaret Borsası, Türkiye’nin 2009/10 sezonunda, 409 bin tonluk sofralık zeytin rekoltesi olduğu tahmininde bulundu. Bu rekoltenin yüzde 25’ine tekabül eden 102 bin 310 tonluk dilimi Akhisar ve çervesinde yetiştiriliyor. Yakın zamana kadar Türkiye’de tütün üretim merkezi olarak bilinen Akhisar, günümüzde Türkiye’nin en büyük zeytin ve zeytinyağı üretim merkezi haline geldi. Bu değişimi Türkiye kamuoyuna göstermek istiyoruz” dedi.

No comments: