Saturday, July 22, 2006

Bir zeytinyağlı dolma da benden






Bir zeytinyağlı dolma da benden!..






Sevgili Zeytin Dostu Mustafa Alhat, "Zeytinyağı tüketimi nasıl artar?" sorusuna verilebilecek pek çok cevaba ilaveten, şu cevabı veriyor:
"Akdeniz Beslenme Modelini popüler hale getirmektir. Zeytinyağı şişeyi açıp lıkır lıkır içebileceğimiz bir şey değil. Sevdiğimiz yiyeceklere eşlik eden onlara lezzet katan bir keyif ürünüdür. Bu bağlamda zeytinyağı ile özdeşleşmiş yiyeceklerin tüketiminin özendirilmesi , yaygınlaştırılması ve ulaşılabilirliğinin arttırılması çok önemlidir. Şimdi şöyle üstünden yoğurt gezdirilmiş enginarlı taze bakla olsaydı mesela :))"

Sevgili Mustafa Alhat'ın bu mesajını okuyup etkilendikten sonra tuttum ben de Blogumda yer alan tarifi esas alarak zeytinyağlı biber dolması yaptım.

Yukarıdaki resmin ne özelliği var diyeceksiniz. Bana göre var, çünkü bu gerçek dolmayı ben yaptım; görgüsüzlük diyeceksiniz belki, ama resmini de çekip Blogum'a koydum.

Ayıptır söylemesi yalancı değil, hakiki dolma oldu. Karım tadınca ismime ithafen "Hakkı, Hakkı; Dolmayı kaptı," tekerlemesini söyledi.

Bence artık zeytinyağlı dolmaların başında "et oburlar" tarafından konulan "yalancı" yakıştırmasını kullanmayalım; zira zeytinyağı ile yapılan dolmaların tadına doyulmuyor.

M. Hakkı Yazıcı

No comments: