FUNDA ÖZKAN
Radikal
13/01/2010
131 yıllık tarihiyle Türkiye’nin yaşayan ikinci markası olan Komili artık yeni ambalajıyla pazarda. Endüstriyel tasarımcı Gamze Güven, tasarladığı ambalajın ‘oturmuş halde zeytin ayıklayan kadın’ görünümünde olduğunu söylüyor.
Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan ile birlikte ambalajı yorumlamaya çalışıyoruz. Ortak kararımız şu:
“Bu ambalaj Jennifer Lopez’i andırıyor. Üst kısmı zayıf, kalça kısmı geniş, armut tipli kadın.”
Tuncay Özilhan şunu vurguluyor:
“Ambalaj Akdeniz kadınına benziyor. Komili’nin büyümesinde Akdenizli özelliğine vurgu yapmak gerekiyor.”
Anadolu Grubu şirketi Ana Gıda’nın Pazarlama Müdürü Pelin Ersoy Bayraktar ekliyor:
“Komili yüzde 28 pazar payı ile lider konumda. Zeytinyağı sektörü, diğer sektörlerden farklı olarak rakiplerinden pazar payı alarak büyüyebileceğiniz bir sektör değil. Komili’nin de işlevi pazarı büyütmek.”
Yıllardır kişi başına yıllık zeytinyağı tüketimi 1 litreyken, nihayet geçen yıl 1.5 litreye ulaştı.
Tuncay Özilhan, 2010 için hedeflerinin öncelikle kişi başına tüketimi 2 litreye çıkarmak olduğunu vurguluyor. Bunun için yoğun bir tanıtım-reklam kampanyasına start verdiklerini söylüyor.
Komili’nin yeni ambalajının hedef kitlesi de öncelikle genç kuşaklar.
Ana Gıda Genel Müdürü Ümit Ersoy da şunları söylüyor:
“Zeytinyağını başta genç kuşaklar olmak üzere sabırla anlatmak, tanıtmak, zeytinyağı tüketiminin gerekliliği konusunda insanları ikna etmek zorundayız. Ana Gıda olarak bir yıldır hazırlığını yaptık, yeniden tüketiciye yatırımı başlatıyoruz.”
‘Göğüssüz’ Kibele
Komili’nin yeni ambalajı feminen, bereket ve sağlıklı yaşam iksiri kavramlarını çağrıştırıyor. Tanrıça Kibele’yi andırıyor. Ancak Kibele’ye göre epey muhafazakâr, vücut hatları belli değil.
Sohbetimizde Cunda’daki ‘Has Ada Zeytincilik’i anlattım, Tuncay Özilhan’a.
Tanrıça Kibele’nin ismini taşıyan çıplak kadın büstünden esinlenmiş zeytinyağı şişesini tasarlamış. Sahibi Hasan amca, (Hasan Gülören), “Biz yıllar önce şişeyi tasarlamıştık. Çağan Irmak’ın ‘Yol Arkadaşım’ dizisiyle popüler oldu.”
Hasan amca şişenin adını ‘Athena’ diye değiştirmiş. İsim tescilini yaptırmak daha önce gelmemişti. O dizinin yapımcıları Kibele’yi almıştır belki diye düşündük, hukuki sorun yaşamayalım diye bizimkinin adını Athena koyduk” diye anlatıyordu.
Konu, Tuncay Özilhan’ın çok hoşuna gitti. Kurmaylarına espriyle talimat veriyordu:
“Hemen satın alalım, o markayı.”
Bir de şu espriyi yaptı:
“Bizimki de daha seksi olabilirmiş.”
Ana Gıda Pazarlama Müdürü Pelin Ersoy Bayraktar sözü aldı:
“Biz de özellikle kadınlar çekinir mi diye endişe etti. Yeni tasarımımı, özellikle kadın tüketicilere sorduk. ‘Mükemmel olmuş’ dediler.”
Her Çinli 1 damla zeytinyağı tüketse...
Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan gündemlerinde iç piyasadaki tüketimi artırmak kadar, ihracatın da yer aldığını söylüyor. Şu espriyi yapıyor:
“Her Çinli 1 damla zeytinyağı tüketse, 1.5 milyar damla olur.”
Ardından şunu söylüyor:
“Rusya, Orta Asya, Kafkasya, Japonya’ya ihracat yapıyoruz. Dünyada da zeytinyağı tüketimi artıyor. Önemli olan, Türkiye’nin zeytinyağı-Akdeniz imajını kuvvetlendirmek.”
Geçen aylarda Ayvalık’ta bir araya geldiğimizde Tuncay Özilhan’a gözbebeğinin hangi marka olduğunu sormuştum:
“Efes Pilsen” demişti.
Önceki akşam, sorumu yineledim:
“Efes, 40 yıllık markamız. Hayatım onunla geçti. Komili için de 10 yıllık bir proje geliştirdik. Bu yıl ambalajını yeniledik. 2010’da markayı parlatacağız. Üretici yaklaşımından çıkıp, tüketici odaklı bakmaya çalışıyoruz. Amacımız iç tüketimi artırmak. Komili ile birlikte artık kendimizi zeytinyağcı olarak hissetmeye başladık. Komili gibi 131 yıllık bir markanın da hakkını vermek zorundayız. Lider olmanın sorumluluğu var. Kaliteyi geliştirmek verimi artırmak, markalı ihracata yönelmek zorundayız.”
Ana Gıda, Türkiye’nin köklü zeytinyağı markaları olan 1914’ten beri varlığını sürdüren
Sezai Ömer Madra ile 1953’te kurulmuş Kırlangıç markalarına, 2008 yılında Komili’yi satın alarak bünyesine eklemişti.
No comments:
Post a Comment