Friday, May 07, 2010

ZEYTİNDOSTU DERNEĞİ YENİ YÖNETİMİNİ SEÇTİ‏

Zeytin ve zeytinyağı sektörünün güçlü sivil toplum kuruluşu olan Zeytindostu Derneği 3. Olağan Genel Kurulu'nda 2 yıl için görev yapacak yeni yönetimini seçti.

Mevcut yönetim kurulu üyelerinin ağırlıkta olduğu tek liste gidilen seçimlerde 9 yönetim kurulu üyesi, 3 denetim ve 3 disiplin kurulu üyesi oyların büyük çoğunluğunu alarak göreve seçildi.

Ege İhracatçı Birlikleri Toplantı Salonu'nda yapılan ve Türkiye'nin değişik illerinden çok sayıda Zeytindostu Derneği üyesinin katıldığı Genel Kurul'da yönetim organlarının seçimine mevcut Yönetim Kurulu Başkanı Metin Ölken'in de yer aldığı tek liste ile gidildi.

Seçimler öncesi yapılan tüzük değişikliği ile daha önce 7 olan yönetim kurulu üye sayısı 9'a çıkarıldı. Tüzük değişikliği sonucu Zeytindostu Zeytin ve Zeytinyağı Derneği olan dernek adının sadece Zeytindostu Derneği olarak değiştirilmesine de karar verildi. Seçimlerde toplam 79 oy kullanılırken, 1 oyun boş, 2 oyun da geçersiz sayılmasıyla 76 oy alan yönetim kurulu adayları 2 yıl süre ile yönetime seçildi.

Zeytindostu Derneği Yönetim Kurulu adına açıklama yapan Metin Ölken, "Kurulduğu günden bu yana sektörün ulusal ve uluslararası boyutta hak ettiği seviyeye çıkarılmasını temel amaç edinen Derneğimiz, yeni yönetimiyle de aynı amaca ulaşmak için çalışmaya devam edecek. Temel prensibimiz daha önce de olduğu gibi sektörün tüm oyuncularını bir araya getirmek ve makro menfaatlerine yönelik faaliyetler gerçekleştirerek, sektör sorunlarına çözüm aramak olacak. Bugüne kadar tüm zorluklara rağmen ortak akıl ve güç birliği aramaya devam eden Zeytindostu Derneği, bundan sonra da ortak aklı ve güçbirliğini temel alacak. Zeytin üretiminde dünya ikinciliğini hedefleyen Türk zeytin ve zeytinyağı sektörünün bu hedefine ulaşması için üzerimize düşen her görevisektörün en önemli sivil toplum kuruluşu olduğumuz bilinciyle yerine getirmeye devam edeceğiz" dedi.

Geçmiş yönetim kurulu üyelerinden 5 ismin tekrar yer aldığı, 4 üyenin ise yönetime ilk defa aday olduğu yeni yönetim kurulu şu isimlerden oluştu:
Ahmet Ertür, Gemlik Ticaret Borsası (Özden Çakır tarafından temsil edilecek), Metin Ölken, Mustafa Alhat, Murat Öztanrıöver, Semra Kara, Zeynep Aktürk, Ülkü Ülken, Abidin Tatlı.
Yönetim Kurulu Yedek Üyeleri:
Gökhan Böcekli, Zeynettin Yılmaz, Süleyman Zemin, Nazan Elgün, Erdoğan Hüsnü Şentürk, Barbaros Özcan, Emre Uygun, Cem Yağcı, Doğan Öge
Denetim Kurulu: Evren Güldoğan, Hüseyin Bozkurt, Ali Nedim Güreli
Denetim Kurulu Yedek Üyeleri: S. S. Bademli Kooperatifi ( Selçuk Bilgin tarafından temsil edilecek), Burcu Keser, Bahattin Okur
Disiplin Kurulu: Fettah Gürmen, Gözde Şahin, Belenlioğlu Ltd. (Ali Bulanık tarafından temsil edilecek)Disiplin Kurulu Yedek Üyeleri: Hakan Gökalp, Dr. Recep Çöpten, Rahşan Pehlivan

No comments: