Wednesday, February 28, 2007

KUTSAL ZEYTİN AĞACI

Bu Anıt Ağaç resmi benim memleketim Manisa Kırkağaç'tan.
Ağacın haşmetini anlamak için ağaçla onun dibinde poz veren, resmi ve aşağıdaki yazıyı bana gönderen Manisa Tarım İl Müdürlüğü'nden Ziraat Mühendisi arkadaşımız Sn. Aziz Özkan karşılaştırmak yeterli.
Unutmadan, kapağında bu ağacın resminin yer aldığı, sayın Aziz Özkan'ın hazırladığı "Zeytin Bahçelerinde Görülen Hastalık ve Zararlılar" kitabından söz etmek istiyorum. Ben okudum ve çok yararlandım. Tavsiyem ne yapıp yapın siz de bir tane edinin (İrtibat için e-posta adresi : azizozkan2005@hotmail.com ) .
Dövsek de meyvalarını bizden esirgemeyen, yaşadığımız topraklarda bizim dedelerimizden de eski olan bu kutsal anıt ağaçlar, kimbilir kaçıncı kuşaktan torunlarımızı da karşılayacaklar. Boşuna "ölmez ağaç" dememişler... Onların kıymetini bilelim, iyi bakalım... Belki torunlarımıza bizden iyi söz ederler.

Kutsal Zeytin Ağacı

Aziz ÖZKAN/Manisa

Dünyanın en sağlıklı ve doğal bitkisel yağ kaynağı olan zeytinin tarihi, günümüzden 8.000 yıl öncesine dayanır. Tarihi gelişimi içinde bir çok efsaneye kaynak olan zeytin, eski uygarlıkların yazıtları ve kutsal kitaplarda yer almıştır. Ayrıca, beyaz bir güvercinin Nuh’un gemisine tufan sonrası canlılık belirtisi olarak, ağzında zeytin dalı ile dönmesi nedeniyle, zeytin yüzyıllardır barışın simgesi kabul edilir.

Zeytin, bahar ayında beyaz renkli çiçekler açar ve yapraklarını kışın dahi dökmez. Zeytin Kur’ân-ı Kerim’de bir çok defa zikredilir. Ve insanlara çeşitli faydalar sağladığı kaydedilerek, bunda düşünen kimseler için dersler olduğu hatırlatılır. (Abese: 29; Nahl: 10)

Yukarıda fotoğrafını gördüğünüz ve 2000 yaşında olduğu söylenen zeytin ağacı Manisa ili Kırkağaç ilçesi Bakır beldesinde bulunmaktadır. Yüzyıllara meydan okuyan bu anıt ağaç ne yazık ki korumasız bir şekilde bu asrın duyarsız insanlarına hala ürün vermeye devam etmektedir.

No comments: