Tariş Zeytin A.Ş.'nin genel müdürü Hakkı Özmoralı böyle konuştu ve ekledi:
Uluslararası Zeytinyağı Konseyi'nin garanti verdiği tek Türk markası Tariş'tir
12-Subat-2007 Pazartesi- Haber Merkezi
Hakkı Özmoralı, Tariş Zeytinyağı Birliği'nin 6 yıl önce kurduğu satış ve pazarlama şirketi Tariş Zeytin A.Ş.'nin 3 aylık Genel Müdürü...Satış sektöründe çok katlı pazarlama denince, akla Hakkı Özmoralı geliyor...Bu ismiyle pek bilmediğimiz sisteme, aslında Oriflame, Avon ve Herbalife gibi markalardan tanıdığız... Bu sistemin Türkiye'de tanınmasını sağlayan Özmoralı hedeflerini anlattı.
Çok katlı pazarlama alanıda uzman bir yöneticisiniz. Daha önce görev yaptığınız hemen hemen tüm şirketlerin faaliyetleri bu organizasyona dayalı... Tariş'le tanışmanız nasıl oldu?
İş yaşamına Colgate-Palmolive'de ürün yöneticisi olarak başladım. Ardından çok katlı pazarlama ile tanınan Oriflame'in Türkiye'de ilk genel müdürü oldum. 1991 yılıydı. Ardından 3 yıl Yapı Kredi'de görev aldım. Herbalife Türkiye Genel Müdürlüğü, Yapı Kredi Yatırım Pazarlama Direktörü, Kanada'da Lifestyles Kuzey Amerika Bölge Direktörlüğü ve LR Türkiye Genel Müdürlüğü görevlerinde bulundum. Bir tesadüf sonucu Tariş'le tanıştım. Henüz 3 ayı doldurmadan geriye baktığımda ''İyi ki buradayım'' diyorum.
Daha önceki deneyimlerinizi Tariş Zeytin A.Ş.'ye de yansıtacak mısınız?
Burada doğrudan satış yapmıyoruz. Satışta da pazarlamada da teknikler farklı. Ancak agresif olmak istiyoruz. Yani pazarda hakim olmak için satışı arttırıcı her tekniği deneyeceğiz. Pazarlamanın temel ilkelerini herkes biliyor. Biz bunun üzerine yaratıcılık koyacağız. Ulaşmak istediğim üç hedef var. Biri Tariş Zeytin'i Türkiye pazarında ilk sırada kalıcı kılmak, diğeri Türk insanının zeytinyağı kullanımını artırmak ve üçüncüsüyse dünyada tanınır bir marka yaratmak. Türk tüketicisini kapılarından içeri daha fazla zeytinyağı sokmak istiyoruz. Bu yıl satışlarımızı yüzde 15 arttırmak istiyoruz. Her eve ayda 1 litre zeytinyağı giriyorsa bunu 3 litre-5 litre yapmak için çalışacağız.
Mağaza sayınızda ve ürün çeşitliliğinizde artış olacak mı?
Şu anda yurtdışında 3 mağazamız var. Biz gelen talepleri değerlendirmek suretiyle yayılmak istiyoruz. Avrupa'dan ve Avrupa dışından teklifler var. Bunları inceliyoruz. Mağazalarımız bizim için çok önemli kaleler. Yurt genelinde ise satış noktalarımızı arttırmak istiyoruz. Ürünler şu anda tüketicinin ihtiyacına cevap verecek sayıda ve çeşitlilikte. Mevcut ürünlerimizi daha fazla tüketiciye götürmek öncelikli hedefimiz. Şu anda zengin ürün gamımızı daha fazla anlatmak istiyoruz. Tariş Zeytinyağı Birliği'nin üretimi, dünyanın onayladığı bir kalitedir. Uluslararası Zeytinyağı Konseyi'nin garanti verdiği tek Türk markasıdır. Yani dünyada 16 firmadan biri. Ürüne çok güveniyorum. Bu pazardaki şansımızı arttıracaktır.
Kozmetik sektöründeki deneyimlerinizi Tariş Zeytin A.Ş.'nin Ta-Ze markalı kişisel bakım ürünlerine de taşıyacak mısınz?
Zeytinyağı kişisel bakım alanında da ayrı bir zengin kaynak. Onarıcı, canlandırıcı özellikleri olan bir hammadde. Kişisel bakım ürünleri serimizden memnunuz. Bizim için yepyeni bir açılım. Eczanelerde ve Ta-Ze mağazalarımızda satışları devam ediyor. Bu konuda da bazı deneyimlerimi aktaracağım.
Türk zeytinyağı bir dünya markası olabilecek mi?
Bu yol zor bir yol. Kesinlikle Türk zeytinyağı bir marka olabilir. Devletin desteği, biz ticari kuruluşların yapması gerekenleri yerine getirmesiyle elbette olur. Çünkü ürünümüz iyi, kaliteli.
İzmir'de hep profesyonel yöneticilerini İstanbul'a transfer olmasından yakınılır. Sizin İstanbul'dan İzmir'e gelmeniz, göçün tersine çevrilmesinin de ilk adımlarından sayılıyor...
Ben önce Tariş'e aşık olup geldim. Ondan sonra da İzmir'i çok sevdim. İzmirli değilim ama böyle bir yol açıldıysa ne mutlu...
Zeytinyağını daha çok evin kapısından sokmak, Türk tüketicisini tanıştırmak istiyoruz dediniz... Sizin evinizde zeytinyağı çok tüketilir mi?
Bu aslında tamamen tesadüf oldu. Bizim evde yıllardır pilav dahil her şey zeytinyağı ile pişer. Mutfakta en çok kullanılan üründür.
No comments:
Post a Comment