Wednesday, May 13, 2009

"Zeytinyağı Tadım Uzmanı Yetiştirme Programı" başlıyor

Yeniasır
13 Mayıs 2009


50 milyon civarında zeytin ağacı bulunan Türkiye, dünya zeytinyağı üretiminde 5'inci sırada bulunuyor. Zeytinyağı üretiminde teknolojinin gelişmesi ile birlikte kalitenin artması, sektörde tadım uzmanı ihtiyacını beraberinde getiridi.

Yetkililer piyasada zeytinyağı tadımcısının (tadım panelisti) sektörde yok denecek kadar az olduğundan şikayet ediyor. Bu ihtiyacı karşılamak üzere ülkemizin dört dev kuruluşu bir araya geldi. Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Konseyi'nin onayı ve desteğiyle Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Birliği'nin tesislerinde ve Tariş uzmanlarınca verilecek 2 günlük eğitim Yeni Asır medya grubunun basın sponsorluğunda gerçekleştirilecek. Organizasyonu ise Deulcom International üstleniyor.

NEDEN ÖNEMLİ

- Avrupa Birliği'ne uyum süreci ve-dış pazar baskısı nedeniyle tadım analizleri tebliğlere girmesi tadım uzmanlarını zorunlu kılıyor.

- Önümüzdeki yıllarda yıllarda tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de zeytinyağı üretim miktarı çok hızlı bir şekilde artış gösterecek. Bu nedenle kaliteli zeytinyağı üretmek daha da önem kazanacak. Tadım eğitimini almış olan bir kişi, zeytinyağının tadına bakarak, zeytinin cinsinden, üretimde kullanılan ekipmanın özelliklerine, yağın saklama koşullarından ambalaj hatalarına kadar her türlü konuda bilgi sahibi olabilmektedir. Bu özellikler de üretim aşamasında yapılan tüm hataları anlayarak minimuma indirilmesini sağlar.

- Kuruluşların bu eğitimleri alması zamanla tüm üretim hatalarını sıfıra indirecek ve ülkemizde daha kaliteli yağların üretimine olanak sağlayacaktır.

NE KAZANDIRACAK?

- Bu iki günlük eğitimde zeytinyağı tadım uzmanlığının temel bilgilerini alacak ve pratik yapma olanağı bulacaksınız.

- Tariş, UZZK, Yeni Asır ve Deulcom onaylı bir katılım belgesine sahip olacaksınız.

- Bu eğitim sonunda yetenekli olan kursiyerlere özel sektörde kısa süreli iş deneyimi kazanma şansı tanınacak.

- Yepyeni bir kariyere adım atmış olacaksınız.

NASIL BAŞVURACAKSINIZ?

DEULCOM INTERNATIONAL

Konak Pier Karşısı No: 34 Konak İzmir

TEL: 0232 4833379

E-MAIL: info@deulcom.com.tr

1. Grup: 6-7 Haziran 2009, Cumartesi-Pazar

2. Grup: 13-14 Haziran 2009, Cumartesi-Pazar

3. Grup: 20-21 Haziran 2009, Cumartesi-Pazar

4. Grup : 27-28 Haziran 2009, Cumartesi-Pazar

200 TL+ KDV Peşin veya kredi kartına 12 ay taksit Her grup 25 kişi

No comments: