Mete Tamer Omur
Referans
21 mayıs 2009,Perşembe
İZFAŞ tarafından bu yıl 6'ıncısı düzenlenen 'Şarap, Zeytin, Zeytinyağı ve Teknolojileri Fuarı'na 12 ülkeden katılımcı, 20'yi aşkın ülkeden ise ziyaretçi bekleniyor. Fuara 150 sektör profesyonelinin katılacağını söyleyen İZFAŞ Genel Müdürü Doğan İşleyen, 'Bunların 50'si yabancı' dedi.
Üzümün ve zeytinin anavatanı Anadolu'nun ürün çeşitliliğini sergilemek ve Türk firmalarının global pazardaki rekabet güçlerini artırmasına destek olmak amacıyla, İZFAŞ tarafından bu yıl 6'ıncısı düzenlenen "Şarap, Zeytin, Zeytinyağı ve Teknolojileri Fuarı"na (VINOLIVE) rekor sayıda yabancı katılacak.
Bugün başlayacak ve 3 gün sürecek fuara yabancıların çok yoğun ilgi gösterdiğini belirten İZFAŞ Genel Müdürü Doğan İşleyen, VINOLIVE Fuarı'na yabancıların bu ilgisini İzmir'in sektörün merkezi olmasına bağladı. İşleyen, profesyonel ziyaretçiye yönelik bir ihtisas fuarı olarak gerçekleştirilen VINOLIVE'a katılan 150 katılımcının 50'sinin yabancı olduğunu açıkladı.
Sektörle ortak hareket etme kararlılığının olumlu sonuçlarını ve İZFAŞ'ın yaptığı yurtdışı tanıtım çalışmalarının yararını gördüklerini vurgulayan İşleyen, "Türk zeytin, zeytinyağı ve şarap sektörü, yabancı ülkelerde de dikkatle takip ediliyor. Zeytin, zeytinyağı ve şarap teknolojilerini sergileyecek yabancı katılımcılar arasında İtalya'dan gelecek şarap makinesi üreticileri dikkat çekiyor. Macaristan, bağ çubuklarını sergileyecek. Moldova ise, cam ambalaj üreticileriyle temsil edilecek" dedi.
20 ülkeden ziyaretçi bekleniyor
Profesyonel ziyaretçiye yönelik bir ihtisas fuarı olarak planlanan organizasyona 12 ülkeden katılımcı, 20'yi aşkın ülkeden ise ziyaretçi beklendiğini ifade eden İşleyen, fuara katılımcı olarak iştirak edecek ülkelerin ise Almanya, Bulgaristan, Gürcistan, İtalya, Libya, Macaristan, Moldova, Romanya, Suriye, Tunus, Ürdün ve Yunanistan olduğunu açıkladı.
Katılımcı dağılımında bu yıl da önceliğin zeytinyağında olduğunu anlatan İşleyen, ancak, Türkiye'nin sektörel teknolojinin imal edilmesinde her geçen yıl daha da başarılı olduğunu ifade etti. Fuara ilk yıllarda İtalya gibi ülkelerin makine satmak için geldiğine, ancak şimdi çevre ülkeler başta olmak üzere pek çok ülkeye Türk malı makine parkurlarının satıldığına dikkat çeken İşleyen, bunda fuarın önemli bir üstlendiğini vurguladı. İşleyen, "Bu gelişme bizi çok sevindiriyor. Ambalajlama sektöründeki gelişmeler, şişeleme ve markalaşma sürecindeki ilerlemeler de bizi mutlu ediyor. Sektöre önemli bir tanınma ve bağlantı kurma olanacağı sunduğumuzu düşünüyoruz" diye konuştu.
Katılımcılarımız için müşteri arıyoruz
Ekonomik krizin fuara etkilerini değerlendiren İşleyen, krizin tüm sektörleri önemli oranda etkilediğini anlatarak, "Zeytin ve zeytinyağı üreticileri de, şarap üreticileri de, teknoloji imal eden firmalar da kriz şartlarından olumsuz etkileniyor. Çok önemli firmaların büyük sıkıntılar içinde olduğunu görüyoruz. Ancak, hep söylediğimiz gibi, kriz dönemlerinde yeni müşteri bulmanın en etkili ve ekonomik yolu fuarlara katılmak. Yeni pazar bulamazsanız, krize karşı koyamazsınız. Biz katılımcılarımıza öncelikle bu durumu anlatıyoruz" değerlendirmesinde bulundu. Kriz döneminde fuar katılımcılarına ekonomik destek için döviz kurunu sabitlediklerini anlatan İşleyen, katılımcıların ve ziyaretçilerin ulaşım masraflarını düşürmek için transfer sponsorluğuna ilişkin anlaşmalar yaptıklarını, daha uygun fiyatlı konaklama için de rezervasyon hizmeti verdiklerini söyledi.
İşleyen, kriz döneminde önceliğin içe kapanmak, iç piyasaya hitap etmek olmadığını vurgulayarak, "Aksine dışa açılmak, dış pazarlara ulaşmak, olanaklar ölçüsünde dış tanıtıma ağırlık vermek gerekiyor. Katılımcılarımıza da bu olanakları sunuyoruz ve sunmaya devam edeceğiz. Katılımcılara yönelik müşteri bulma çabası içindeyiz. Yeni müşteriler arıyoruz, yabancı sektör yayınlarında tanıtımlar yapıyoruz, farklı ülke fuarlarına katılıyoruz. Dış temsilciliklerimiz aracılığıyla tanıtımlar gerçekleştiriyoruz. Her şeyden önce de hedef ülkeler belirliyor ve bu ülkelerdeki potansiyel alıcıları konuğumuz olarak İzmir'e getiriyoruz. Ulaşım, konaklama ve transfer masraflarını üstleniyoruz. Önemli iş bağlantılarının kurulmasının zeminini hazırlıyoruz" dedi.
IOC Başkanı da fuara katılacak
Fuara bu yıl Uluslararası Zeytin Konseyi (IOC) Dönem Başkanı Jamal Al Batsh da katılıyor. Al Batsh ve beraberindeki heyet, fuarı ziyaret ederek Türkiye'nin IOC'ye yeniden üye olmasına ilişkin çeşitli temaslarda bulunacak. İZFAŞ Genel Müdürü Doğan İşleyen, IOC üyeliğinin Türk zeytin ve zeytinyağının yurtdışındaki tanıtımına ve ticari potansiyelinin artırılmasına önemli katkı sağlayacağını ifade etti.
VINOLIVE'ın katılımcı ve ziyaretçi profili
* Sektör üretici ve alıcıları
* Makine-yedek parça ve yan sanayi üreticileri
* Ziraatçiler
* Sektör tedarikçileri
* Lojistik destek hizmeti veren kuruluşlar
* Sektörel dernek ve birlikler
* Otel ve zincir marketler
No comments:
Post a Comment