Tuesday, February 02, 2010

İTB'nin zeytin ve zeytinyağı konulu kompozisyon yarışması

03 Şubat 2010,Çarş.

İzmir Ticaret Borsası, zeytin ve zeytinyağı sektörünün önemine dikkat çekmek ve tüketimi teşvik etmek amacıyla ilköğretim okulu 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencileri arasında kompozisyon yarışması düzenliyor. “Beslenmede Zeytin ve Zeytinyağının Önemi” konulu yarışma, Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı etkinlikleri kapsamında İl Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliğinde gerçekleştirilecek.

İzmir Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Işınsu Kestelli, Türkiye’de zeytinyağı tüketim kültürünün yeterince gelişmediğini ve halkın bu hazineden yeterince faydalanamadığını belirterek, “İzmir Ticaret Borsası, sektörün bu önemli sorunundan hareketle, ülkemizde iç tüketimin artırılmasına yönelik çeşitli girişimlerde bulunmayı kararlaştırdı. Bu karar doğrultusunda, zeytin ve zeytinyağı sektörünün önemine dikkat çekmek ve tüketimi teşvik etmek amacıyla ilköğretim okulu sınıf öğrencileri arasında il genelinde zeytin ve zeytinyağı konulu bir kompozisyon yarışması düzenliyoruz. Böylelikle, bu ürünler için genç nesilde tüketim alışkanlığını erken yaşlarda yaratabileceğimizi ve bu ürünlere karşı farkındalık sağlayabileceğimizi düşünüyoruz ” dedi.

Yarışmayı, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile işbirliğinde Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı etkinlikleri kapsamında düzenleyeceklerini belirten Kestelli, şunları söyledi:
“Sahip olduğu ekolojik ve coğrafik koşullar nedeniyle, ülkemizin zeytin ve zeytinyağı üretim potansiyeli oldukça yüksek. İlimiz ve bölgemiz ekonomisi için de çok önemli bir ürün. Ancak, ne yazık ki kişi başına tüketimimiz gelişmiş ülkelerin oldukça gerisinde, yaklaşık sadece 1 kilogram civarında. Zeytin ve zeytinyağı ülkemizin tarihten gelen en büyük zenginlikleri arasında. Üstelik, zeytin ve zeytinyağı insan sağlığını destekleyen en önemli besinlerin başında geliyor. Ülkemizde özellikle zeytinyağı tüketim kültürü gelişmediği için insanlarımızın bu hazineden yeterince faydalanamaması sektörün önemli sorunları arasında.”

İzmir Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı tüm ilköğretim okullarının 4., 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinden yarışmaya katılmak isteyenler, eserlerini 15 Mart 2010 tarihine dek İzmir Ticaret Borsası Gazi Bulv. N.2 adresine kapalı zarf içinde gönderebilirler. Eserlerin 15 Nisan 2010’da değerlendirileceği, ödül törenin ise 26 Nisan 2010’da yapılacağı yarışma ile ilgili ayrıntıların yer aldığı bilgi formuna, okul müdürlüklerinden ve www.itb.org.tr adresinden ulaşılabilir.

No comments: