Saturday, June 07, 2008

OLİVOS'UN SIRRI‏


Zafer ÖZER

Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği'nin ödül töreninde genel ambalajlı ve markalı ambalajlı zeytinyağı ihracatında birincilik ödülünü alan Olivos Gıda Ltd. Şti.'nin Genel Müdürü Selçuk Atalay başarılarının sırrını "HER PAZARDAN BİR GELİN ALMAK" olarak açıkladı.

Atalay, Japonya'daki ortaklarının Japon gelin, Honkong'daki ortaklarının Honkonglu gelin, Amerikalı ortaklarının ise Amerikalı bir gelin alarak kaleyi içten fethettiklerini anlattı..İlginç bir yöntem...Başarılı olmuş ki Olivos birincilik kürsüsüne çıktı.

TÜRKİYE AMBALAJLI ZEYTİNYAĞI İHRACATININ YÜZDE 25'İ OLİVOS'UN

NİHAT DELİBAŞI
Yeni Asır
07 Haziran 2008,Cumartesi


55 ülkeye ihracat yapıyor
Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Atalay, "Yurtdışında ofis kurma modeli başarı getirdi" dedi.

Türkiye'den her yıl önemli miktarda zeytinyağını Avrupa'ya ihraç ettiğini ancak ihraç edilen bu yağların o ülkelerde markalandırıldığını belirten Olivos Yağ Sanayi Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Atalay, "Olivos olarak Türk zeytinyağını, katma değeri yüksek bir ürün haline getirerek ve 'Türk Malı' olarak dünya pazarlarında kabul ettirme amacıyla yola çıktık" dedi.

Halen 55 ülkeye ihracat yapan Olivos'un Hong Kong, Tokyo, New York ve Seul gibi dünya ekonomisinin kalbinin attığı 4 metropolde ofisleri bulunduğunu kaydeden Atalay, "Yurtdışında ofis kurma modeli başarı getirdi. Türkiye ambalajlı zeytinyağı ihracatının yüzde 25'ini tek başına gerçekleştiriyoruz. Hedefimiz bu yıl 3 bin 500 ton zeytinyağı ihracatı ve ulaştığımız 20 milyon dolarlık ihracat rakamını ikiye katlamak" diye konuştu.

Atalay, Hakan Özdolgun, Sinan Bozdağ, Deniz Atalay, Serdar Binyar ile Atik Gürtaş'ın ortaklığında faaliyetlerine devam eden Olivos'un 2 ortağının Ankara ve Hong Kong ofisinden; kalan 4 ortağın şirketin finansman, yönetim, üretim ve ihracat departmanlarından sorumlu olduğunu ifade etti.

Atalay, "Türk firmalarının en büyük hatası ABD ofisinin başına ABD'li, Japonya'daki ofisin başına Japon müdür getirmek. Oysa buradaki enerjiyi oraya taşıyacak, elini taşın altına sokacak kişilere bulunduğu ülkelere adepte olacak yöneticilere ihtiyacımız var. Buradan gönderdiğimiz arkadaşlarımız sektörü çok iyi bilmenin avantajı ile oralarda çok iyi yönetici oldular. En büyük yatırımı insana yaptık. Olivos'un uyguladığı bu model özellikle yurtdışına açılmak isteyen sektörümüz firmalarına model oldu" dedi.

HEDEF TUTTU
Olivos Yağ Sanayi Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Özdolgun da yurtiçi pazarda Dereköy markası ile satış yaptıklarını, gelecek yıldan itibaren Olivos markalı ürünlerin de raflarda yer alacağını söyledi. Özdolgun, "Dereköy markası ile 2007'de iç pazara girdik. İlk yıl hedefimiz 10 milyon YTL'lik bir ciroya ulaşmaktı. 9 aylık veriler bu rakama ulaşacağımızı gösteriyor. Önümüzdeki yıl Olivos markasını da iç pazara sunacağız. 2.5- 3 yıl içinde iç pazarda 30 milyon YTL'lik ciro gerçekleştirmeyi planlıyoruz" dedi.

Yolun başındayız
Çok büyük hedeflerle yola çıktıklarını ve bu hedeflerin henüz yüzde 20'sini gerçekleştirebildiklerini belirten Hakan Özdolgun, gerekli destek sağlandığı takdirde sektörün İspanyol ve İtalyan firmalarla rekabete devam edebileceğini kaydetti. Özdolgun şöyle devam etti: "Hedefler bu kadar büyük olduğunda dış faktörlerden daha fazla etkileniyoruz. Zeytinyağının spekülatörlerin elinde olması nedeniyle bu sezon büyük sıkıntı yaşandı. Geçen yıldan stok, vasıfları yetersiz yağlar piyasada yer aldı. Dahilde İşleme Rejimi (DİR) kapsamında zeytinyağı ithalatına izin verilmedi. Oysa Dış Ticaret Müsteşarlığı, DİR kapsamında yüzde 50 iç- yerli kaynak kullanımı şartıyla yağ ithaline izin verecekti. Bu sağlanmış olsa bugün yaptığımızın 2 misli ihracat yapmış olacaktı."

Yurtdışı ofisleri 8'e çıkacak
Zeytinyağı Tanıtım Grubu üyesi de olan Hakan Özdolgun, Maliye Bakanı Kemal Unakıtan'ın Singapur ziyareti sırasında dolaştığı alışveriş merkezinde 'Türk markaları dünyanın birçok yerinde rafları süslüyor' dediği anda raftan aldığı Olivos markalı ürünü göstermesini unutamadığını belirterek, "Marka olmak zorlu bir süreç. 6 yılda Olivos, dünyada önemli bir marka oldu. Halen 4 olan yurtdışı ofis sayımızı gelecek yıl Avustralya, Brezilya, Rusya, Dubai' ofislerini açarak 8'e çıkaracağız" diye konuştu.

No comments: