Mete Tamer Omur
Referans
12 Haziran 2008,Perş.
Tariş'in satış ve pazarlama şirketi Tariş Ayma, çiftçiye gelir, ev ekonomisine de tasarruf yaratacak yeni ürünlerle büyümeye odaklandı. Tariş bünyesinde üretilen sabun, incir, üzüm, zentinyağı, kolonya gibi ürünlerin yanı sıra Ayma markası ile tarhana, makarna, mantı, erişte gibi evsel ürünlerin satışına da başladıklarını belirten Tariş Ayma İç ve Dış Tic. AŞ Genel Müdürü Ruhkan Alkan, 8 olan mağaza sayılarını 2008 yılında 20'ye, cirolarını da 60 milyon dolara çıkarmak için atağa geçtiklerini söyledi.
Geçen yıl başlatılan mağazacılık atağında bu yıl daha da iddialı olduklarını dile getiren Alkan, önümüzdeki 3 ayda Antalya, Adana, Trabzon, Rize, Bursa, Elazığ, Diyarbakır ve Ankara'da mağaza açacaklarını ifade etti.
Ankara'da ise yeni mağaza konsepti üzerinde çalıştıklarına dikkat çeken Alkan, "Ankara'da iki ay içerisinde restoran mağaza konseptini devreye sokacağız. Mağazanın üst katında Ege yemeklerinin olduğu bir restoran açmayı planlıyoruz. Artık Ege mutfağını bulunduğu bölgenin dışına taşımak gerekiyor. Zeytinyağımızı, incirimizi, üzümümüzü kullanmak istiyoruz" dedi.
Yurtdışına 4 mağaza
Büyümede yurtiçi ile sınırlı kalmayacaklarını belirten Alkan, Almanya, Ukrayna, Azerbaycan ve Kazakistan gibi ülkelerde mağaza açmak için yatırımcılarla görüşmeler yaptıklarını açıkladı. Almanya'da üç mağaza açmayı düşündüklerini söyleyen Alkan, "Kiev'de 1.5-2 ay içerisinde mağazamızı faaliyete geçirmeyi hedefliyoruz. Bu yıl yurtdışına 3-4 mağaza açmayı planlıyoruz" dedi.
Mağazaların kurulmasıyla Tariş ürünlerinin tanınırlığının arttığını vurgulayan Alkan, 2006 yılında 30 milyon dolarlık ciroya ulaştıklarını belirterek "Yeni mağazalarımızın devreye girdiği geçen yıl ise ciromuz 40 milyon dolar oldu. Bu yıl mağaza sayısının artmasıyla ciro hedefimizi 60 milyon dolar olarak belirledik" diye konuştu.
Türkiye genelinde 60 bin noktaya hitap ettiklerini ifade eden Alkan, yaklaşık 55 bayilerinin olduğunu ve yıllık 30 bin tonluk ürünün pazarlamasını yaptıklarını kaydetti.
Çorbada tuzumuz olacak
Çok küçük bir pazar olan evsel ürünlerde çeşitliliği artıracaklarını ve pazarı hareketlendireceklerini açıklayan Alkan, şöyle devam etti: "Evsel ürünlerimizi Ayma markası ile pazara sunduk. Tarhana, erişte ve mantıyı mağazalarımıza taşıyarak zor günler yaşayan çiftçiye bir ölçüde nefes aldırmayı hedefliyoruz. Ev ekonomisine de katkımız olacak. Çorbada bizim de tuzumuz olsun istedik. Özlemi duyulan ürünleri bulup tüketiciye ulaştırmayı hedefliyoruz. Ev salçası ve kurutulmuş domates konusunda da çalışmalarımız sürüyor."
Tariş mağazalarında 250-300 çeşit ürün bulunduğunu anlatan Alkan, bu yıl organik ürün satışına da başlamayı planladıklarını ifade etti: "Organik ürün konusunda da son yıllarda önemli gelişmeler var. Sektördeki gelişmeyi göz önünde bulundurarak organik alanında çalışmalara başladık. Tariş'in organik pekmez ve zeytinyağı var. Bunlara yeni ürünler ekleyerek yıl sonuna kadar organik ürün bölümü oluşturacağız" diye konuştu.
Tüketiciyi bilinçlendirme paneli
Ruhkan Alkan, İzmir, İstanbul ve Ankara'da tüketici bilinçlendirme panelleri düzenlemeyi planladıklarını söyledi. Sektörün önde gelen firmaları ile müşterek hareket edeceklerini belirten Alkan, ilk panelin ağustosta İzmir'de olacağını aktardı.
Alkan, "Tüketiciler Derneği, öğretim görevlileri, gıda mühendisleri ve Türk Standartları Enstitüsü yetkililerini davet edeceğiz. Panel ile tüketiciyi bilinçlendireceğiz. 1 kilogramlık ambalaja koyduğumuz ürün 980-90-90 gramı buluyor. Ama bazı firmalar aynı ambalajın içerisine 750 gramlık ürün koyuyor ve bunu tüketicinin çok zor fark edeceği şekilde küçük yazıyor. Bu iki ürün rafta yan yana satışa sunulduğu zaman bizim ürün 100 lira iken diğeri 98 lira. Gram anlamında çok büyük bir fark var. Yapacağımız panelle bu tür aldanmaları ve haksız rekabeti önlemeyi amaçlıyoruz" dedi. İzmir, İstanbul ve Ankara'yı pilot şehir seçtikleri bilgisini veren Alkan, daha sonra bu panelleri Türkiye'nin diğer şehirlerinde de yapmayı planladıklarını söyledi.
No comments:
Post a Comment