Hürriyet Gazetesi
14 Şubat 2011
Körfez bölgesinde zeytin üreticileri ile oda ve borsa temsilcilerinin bir araya gelerek oluşturduğu tanıtım grubu atağa kalktı. İlk hedef markalaşmak.
Balıkesir Valiliği öncülüğünde 7 ilçenin tarım müdürlükleri, odalar ve borsaların bir araya gelmesiyle dört ay önce kurulan Balıkesir Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Grubu (BZZTG), markalaşma atağına kalktı. Başkan Mehmet Semerci, “Dökme zeytinyağı ile değil, Made in Turkey olarak, yani katma değeri yüksek ürünlerle, dış pazarlarda yer almak istiyoruz” dedi. Bu konuda fazla rakip bulunmamasının önemli avantaj olduğunu kaydeden Semerci, “Akdeniz çanağına ait bu üründe İngiliz, Alman, Norveçli rakibiniz yok. Çinli rakibiniz olmayacak. Avustralya ve ABD-Kalifornia denedi, olmadı. Buna rağmen Türkiye tedarikçi durumunda. İspanya ve İtalya gibi ülkelere dökme ihraç ettiğimiz zeytinyağı, ambalajlanarak bu ülkelerin markaları altında satılıyor” dedi. Sektörün birlik içinde hareket ederek Türk mutfağını kullanmak suretiyle zeytinyağında kendi markasını yaratması gerektiğini savundu.
Semerini örnek
Geçen haziranda Kudüs’te Terra Olivo 2010 / Akdeniz Uluslararası Sızma Zeytinyağı Yarışması’na “Semercioğlu”, temmuzda ise Londra’da ‘Gread Taste Gold 2010’ yarışmasında “Semerini” markasıyla yine altın madalya kazandıklarını hatırlattı. Semerci, “Markalaşma yolunda bu önemli bir adım” dedi.
No comments:
Post a Comment