04 Mayıs 2008,Pazar
Bahar yağmurlarının bu yıl geçen yıldan daha çok olması nedeniyle önümüzdeki sezon için meydana gelen zeytin ve zeytinyağı rekoltesindeki artış beklentisi, tanıtıma daha fazla ağırlık verilmesini zorunlu hale getirdi. İç piyasada tüketimi sınırlı olan zeytin ve zeytinyağının elde kalmaması için ihracatçılar şimdiden kolları sıvadı. Dış Ticaret Müsteşarlığı ve Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği işbirliğinde kurulan, Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi, tanıtım çalışmalarına hız verdi. Komite, Çin ve Hindistan'dan sonra son olarak Singapur'da Gıda Fuarı'na katıldı ve Türk zeytin ve zeytinyağının tanıtımını yaptı.
Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi, Singapur'da 22-25 Nisan tarihleri arasında düzenlenen FHA 2008 (Food and Hospitality Asia Exhibition) Fuarı'na bir stantla katıldı ve Türk zeytin ve zeytinyağını tanıttı. Singapur, 4.5 milyonluk küçük bir ülke olmasına karşın yaklaşık 500 milyar dolar dış ticaret hacmine sahip. Uzakdoğu pazarına ulaşmada kilit rolündeki Singapurlu işadamları reexport konusunda çok uzmanlaşmış durumdalar. Zeytin ve zeytinyağı ihracatçıları Singapurlu partnerleriyle Uzakdoğu pazarına ulaşmak için çalışmalar yürütüyor.
Singapurluların yüzde 77'sinin Çin asıllılar, yüzde 14'ünün Malaylar, yüzde 8'inin ise Hintliler'den oluştuğunu belirten Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Özdolgun, bu üç ülkenin yaklaşık 2 milyarlık nüfusu sahip olduğunu söyledi. Özdolgun, "Bu ülkelerle son derece gelişmiş ticari ilişkileri var. Singapurlu partnerlerimiz sayesinde Çin, Hindistan ve Malezya başta olmak üzere Uzakdoğu pazarında zeytin ve zeytinyağı pazarımızı geliştirebiliriz. Bu fuar bu anlamda olumlu bir işbirliği iklimi oluşturdu" diye konuştu. Türkiye'nin zeytinağacı varlığının 150 milyonu aştığına dikkati çeken Özdolgun şöyle devam etti: "Yeni dikilen milyonlarca ağaç artık meyve vermeye başladı. Türkiye orta vadede 600-700 bin ton zeytinyağı üreten bir ülke haline gelecek. Bu ürünün pazarlaması akşamdan sabaha olmuyor. Uzun soluklu tanıtım çalışmaları yapılması gerekiyor. Amacımız 2012 yılında 1.2 milyar dolar zeytinyağı, 700 milyon dolar zeytin ve 100 milyon dolar pirina yağı ihraç ederek sektörün 2 milyar dolarlık döviz girdisi sağlar hale gelmesi. Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi olarak bu rakama ulaşmak için dünya genelinde zeytin ve zeytinyağı tüketiminin artış gösterdiği ülkelere yönelik programlarımızı bundan böyle artırarak devam ettireceğiz."
Güneydoğu Asya'nın endüstri merkezi haline gelen Singapur'da kişi başına düşen milli gelir rakamlarının, batı Avrupa ülkelerinin seviyesini yakaladığını anlatan Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Özdolgun, "Singapur'da zeytin ve zeytinyağına geniş bir ilgi olduğunu gözlemledik. Ülkenin turizm yönünün yüksek olması nedeniyle oteller ve lokantalarda kullanımının yaygın, gelir durumunun iyi olması, sağlıklı beslenmeye özen gösterilmesi nedeniyle bireysel olarak tüketiminin de önemli rakamlara ulaştığını gördük. Söz konusu fuarda Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi'nin standında sofralık zeytine de ilgi gösterildi ancak, Uzakdoğu ve Asya ülkelerinde yaptığımız tanıtımlarda gördüğümüz düşük tuzlu zeytine olan talep burada da karşımıza çıktı. Singapur'da da daha çok tuzsuz siyah zeytin, biber dolgulu zeytin ve yeşil zeytin ezmesinin beğenildiğini gözlemledik" diyerek sözlerine son verdi.
No comments:
Post a Comment