Anatolive, 2. Avrasya Zeytin – Zeytinyağı ve Prosesleri Fuarı 17-19 Nisan tarihleri arasında zeytin – zeytinyağı devlerini biraraya getirdi. Yunanistan’dan İtalya’ya, İngiltere’den Çin’e 13 ülkeden izleyici fuarı ziyaret etti.
Hem alan hem de firma bazında iki kat büyüme kaydeden fuar, yerli ve yabancı ziyaretçi açısından da geçen yıl ki rakamların üstüne çıktı.
İstanbul Fuar Merkezi’nde 17-19 Nisan 2008 tarihleri arasında DTM (Dış Ticaret Müsteşarlığı), TİM (Türkiye İhracatçılar Meclisi) EZZİB’in (Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçılar Birliği) stratejik destekleri ve Zeytindostu Derneği’nin partnerliği ile Ezgi – A Fuarcılık tarafından düzenlenen Avrasya Zeytin, Zeytinyağı ve Prosesleri Fuarı üç gün boyunca zeytin – zeytinyağı sektörünün odak noktası haline geldi.
Açılışını Meclis Zeytin – Zeytinyağı Araştırma Komisyonu’nu Başkanı Ahmet Edip Uğur ,TİM Başkanı Oğuz Satıcı, EZZIB Başkanı Ali Nedim Güreli ve Zeytindostu Derneği Başkanı Metin Ölken’in yaptığı fuarda 98 firma 4 bin 750 metrekarelik alanda ürünlerini sergiledi. Fuara Türkiye dışında İtalya, Almanya, İspanya, Fransa, Çin, Çek, Polonya, Ukrayna, Avusturya’dan firmalar da katıldı.
Yurtiçi ve yurtdışından toplam 4 bin 115 izleyici fuarı ziyaret ederken Almanya, İngiltere, Çin, Japonya, Fas, Mısır, İtalya, Yunanistan, İspanya, İran, Azerbaycan ve Suriye’den de sektör profesyonelleri fuarı ziyaret etti.
Firmaların kendi markalarını ve ürünlerini tanıttıkları fuarda, kurumsal imajın pekiştirilmesinin yanı sıra sektör içi iletişimin sağlanması yönünden de bir platform yaratıldı.
Anatolive, geçen yıl yapılan ilk fuara göre katılımcıların yoğun ilgisi üzerine alan bazında yüzde 86, firma bazında yüzde 33’lük bir büyüme kaydetti.
Yurtdışından 13 ülkeden ziyaretçi
Türk zeytin ve zeytinyağı sektörünü tek bir çatı altında buluşturan ve 13 ülkeden sektör profesyoneli ziyaretçisiyle yurtdışında işbirliği olanakları için de zemin hazırlayan Anatolive, ülkemizde varolan zeytin ve zeytinyağı potansiyelini yurtiçinde ve yurtdışında muhtelif etkinliklerle tanıtarak Türk zeytin-zeytinyağı sektörü ile endüstrisini ulusal ve uluslararası alıcılarla da buluşturmuş oldu.
Anatolive, bu yıl da gıdadan ayrı bir ihtisas fuarı olarak sektörün gücünü göstermesi açısından kendini özel olarak tanıtma şansına sahip olması Türk zeytin-zeytinyağı sektörünü uluslararası arenada da bir adım öne taşıdı.
Zeytin, zeytinyağı ve prosesleri sektörünün vitrini olan Anatolive Fuarı; katılımcı, izleyici ve kamuoyuna Türkiye'nin zeytin ülkesi olmasının yanında bölgelerin etnik ve kültürel özelliklerini ortak bir mekanda vurgulayabilecekleri, bölgelerini yine aynı mekanda tanıtabilecekleri bir ortam da hazırlamış oldu.
Avrasya Zeytin – Zeytinyağı ve Prosesleri Fuarı Anatolive’in 3’üncüsü 17-18-19 Nisan 2009 tarihlerinde gerçekleştirilecek.
‘Söz Sektörün’ TBMM Anatolive’e Taşındı
Zeytin ve Zeytinyağı sektörünün sorunlarını ve çözüm önerilerini yerinde değerlendirmek amacıyla Anatolive’in açılışında bulunan ve stand ziyaretleri de yapan Meclis Zeytin ve Zeytinyağı Araştırma Komisyonu’nda görevli milletvekilleri ile sektör temsilcileri ‘Söz Sektörün’ toplantısında biraraya geldi. Sektöre yönelik sorunlar ve çözüm önerilerinin tartışılarak değerlendirmelerin yapıldığı toplantıda sektör söz sahibi olurken milletvekilleri de konuları dikkatle not aldılar.
“AB Yolunda Türk Zeytin ve Zeytinyağı Sektörü”
Fuarın ikinci günü zeytin ve zeytinyağı sektörünün masaya yatırılarak AB sürecinin değerlendirildiği “AB Yolunda Türk Zeytin ve Zeytinyağı Sektörü” konulu panel de sektörün birleşme noktası haline geldi.
1. Kaliteli Zeytinyağı Yarışması’nın Sonuçları Belirlendi
Zeytindostu Derneği’nin bu yıl birincisini düzenlediği 1. Kaliteli Zeytinyağı Yarışması’nın sonuçları da açıklandı. Yarışmada; Selatin markasıyla Selin Ertür birinciliği kazanırken, Ören A.Ş. Pelitköy markasıyla ikinciliği, Laleli Zeytin ve Zeytinyağları da Laleli markasıyla üçüncülüğü aldı. Sırasıyla Semercioğlu, Semercioğlu markasıyla, Ufuk Tarım Gelen Bey markasıyla, Dizem Yağları Dizem markasıyla, Jannak Ltd. Şti. Nysa markasıyla Gıdatay A.Ş’de Savrandere markasıyla mansiyon sahibi oldular.
Türk Kalp Vakfı’ndan ücretsiz tarama ve “Kalbimiz ve Zeytinyağı Paneli”
Kalp Haftası olması nedeniyle Anatolive fuarında ZeytinDostu Derneği ile işbirliği içerisinde çalışan Türk Kalp Vakfı’da katılımcı ve izleyiciler için fuarın ilk günü ücretsiz kalp taraması gerçekleştirdi. Ayrıca Türkiye’de düşük olan zeytinyağı üretiminin artırılması ve sağlık yönünden öneminin anlatılması açısından yine fuarın ilk günü konusunda uzman konuşmacıların yer aldığı “Kalbimiz ve Zeytinyağı” konulu panel de düzenlendi.
Fuarda Verde Mutfağı’nda Öztiryakiler sponsorluğunda gerçekleştirilen Türk-İspanyol Zeytinyağlı Yemeklerinin sunulduğu demonstrasyon alanında üç gün boyunca katılımcı ve ziyaretçiler farklı lezzetleri tatma şansına sahip oldular.
Fotoğraf sanatçısı İsmail Acar’ın açtığı Zeytinyağlı Yemekler Sergisi’de fuara renk katan enstantaneler arasındaydı.
No comments:
Post a Comment