Thursday, April 24, 2008

Elektronik Mühendisinden Dermatolojik Sabun

İHA
23 Nisan 2008,Çarşamba


Balıkesir'in Gömeç ilçesinde yaşayan elektronik mühendisi Erhan Namlı, dermatolojik doğal sabun üretti. Namlı, sızma zeytinyağı kullanarak ürettiği ve hiçbir zararlı madde içermeyen sabunlarını da Amerika, Kanada ve İsveç'e ihraç etmeye başladı.

İstanbul'dan Gömeç'e bağlı Karaağaç beldesine gelen Erhan Namlı, sabun üretimi için 5 yıl araştırma yaptı. Binlerce deneme yapan elektronik mühendisi Namlı, 28 çeşit dermatolojik sabun üretmeyi başardı. Bir beyaz eşya fabrikasında AR-GE çalışması yaptığını belirten 44 yaşındaki 2 çocuk babası Erhan Namlı, "AR-GE çalışmasının ardından ithalat ve ihracat işleri yaptım. 6 yıl önce de Karaağaç beldesine geldim. Burada zeytinyağı işi yapmak isterken farklı bir ürün çıkarmak aklıma geldi. 5 yıl süreyle sabun üzerine çalışmalar yaptım. Bu arada binlerce denemenin sonunda sızma zeytinyağından 28 çeşit dermatolojik ve doğal sabun üretmeyi başardım. Sabunlarda sentetik maddeler kullanmıyorum. Gıda kalitesinde üretim yapıyorum" dedi.

Sabunlarda zeytinyağının yanı sıra palmiye ve Hindistan cevizi yağı da kullandığını anlatan Namlı, mükemmel bir sabun için çok çalıştığını ifade etti. Tamamen doğal ilk sıvı sabunu da yine zeytinyağından imal ettiğini hatırlatan Namlı. "Piyasada satılan çok sayıdaki sıvı sabunda kansorejen maddeler var. İmalatı tek başıma yapıyordum. Ancak işi büyütmek istiyorum. Ürettiğim sabunlar İstanbul'daki lüks mağazalarda satılıyor. Ayrıca Amerika, Kanada ve İsveç'e ihraç etmeye başladım. Bir grup arkadaşımızla Hollanda'da şirket kurduk. Buradan sabunlarımızı diğer Avrupa ülkelerine de satacağız. Dermatolojik ve doğal olan sabunlarımızı en hassas ciltli insanlar rahatlıkla kullanabilir. Kullananlardan da çok olumlu tepkiler alıyoruz" diye konuştu.

No comments: