Tuesday, April 01, 2008

Mağazalaşma atağı başlatan Tariş Ayma yurtdışına açılıyor


Sinan Doğan
Referans
01 Nisan 2008,Salı


Tariş, Güneydoğubirlik ve Fiskobirlik'in ürünlerini 55 bayi ile 70 bin noktaya ulaştıran Ayma, mağazacılık atağı başlattı. Nisanda Kiev'de ilk yurtdışı mağazasını açacak olan Ayma, yurtiçi mağaza sayısını da yıl sonuna kadar 20'ye yükseltecek.

Tariş'in 60 yıllık pazarlama kuruluşu Ayma, geçen yıl Ege'de başlattığı mağazacılık atağını Türkiye'nin çeşitli bölgelerine ve yurtdışına taşımaya hazırlanıyor. Nisan ayında Ankara'da ve Ukrayna'nın başkenti Kiev'de iki mağaza açacak olan Ayma, 2008 sonunda 20 mağazayla 20 milyon dolar ciro hedefine ulaşmayı planlıyor.

Tariş Ayma Genel Müdürü Ruhkan Alkan, "Üreticiden tüketiciye en kısa yol" sloganıyla doğal, sağlıklı ve uygun fiyatlı ürünleri tüketiciyle buluşturmayı hedeflediklerini söyledi. Tariş, Güneydoğubirlik ve Fiskobirlik'in ürünlerini 55 bayi ile 70 bin noktaya ulaştırdıklarını kaydeden Alkan, geçen yıl franchising yöntemiyle mağazalaşma kararı aldıklarını ifade etti.

Ankara ve Kiev'e mağaza

Tariş Ayma Genel Müdürü Alkan, Trabzon, Hatay, İskenderun, Diyarbakır, Bursa ve Denizli'den gelen talepleri değerlendirdiklerini belirterek yıl sonunda 20 mağazaya ulaşacakları bilgisini verdi. Yurtdışına açılma planları çerçevesinde Ukrayna'nın başkenti Kiev'de bir Türk işadamının ilk Ayma mağazasını nisan ayında açacağını hatırlatan Alkan, Budapeşte, Tiflis, Bakü ile Türk nüfusun yoğun olduğu Almanya'nın Berlin, Frankfurt ve Köln kentlerinde de mağazalar açacaklarını söyledi.

Pazarlama sistemini modernize ettiklerini ve Tariş'in yanı sıra başka birliklerin ürünlerinin dağıtımını da üstlendiklerini kaydeden Alkan, "Altyapıyı tamamlayıp mağazalar kurma kararı aldık. Konak ve Karşıyaka'daki geleneksel mağazalarımızın yanına franchising yöntemiyle 6 mağaza ekledik. İzmir'de Güzelbahçe, Buca, Bornova, Hatay, İstanbul Kadıköy'de ve Aydın-Söke'de modern mağazalar açtık" dedi.

300 ürün çeşidi var

Zeytinyağı, incir, pekmez, üzüm, bitkisel yağ, deterjan gibi ürünler başta olmak üzere 300'ün üzerinde ürün çeşidine sahip olduklarını vurgulayan Alkan, mağaza açtıkları yörelerin ürünlerini de portföylerine eklediklerini söyledi. Alkan, "Gaziantep'in fıstığını, acı biberini; Fiskobirlik'in fındığını; Trabzon'un organik çayını, Kütahya-Gediz'in tarhanasını Ayma markasıyla Türkiye'ye taşıyoruz. Erişte, mantı, bakliyat, ev yapımı salça ve balı da ürünlerimize ekleyeceğiz. Tarım satış kooperatiflerinin ürünlerini pazara sunacağız. Hipermarketlerde yer alamayan bu ürünleri tüketiciye biz ulaştıracağız" diye konuştu.

Tariş Ayma Pazarlama ve Ürün Geliştirme Yöneticisi Ali Eron da ürün çeşidi çoğaldıkça daha büyük mağazalar kurmayı planladıklarını söyledi. Eron, Ayma mağazaları sayesinde Tariş'in ürünlerinin daha fazla bilinir hale geldiğini kaydetti.

MARKA BEDELİ ALINMIYOR

Tariş Ayma Genel Müdürü Ruhkan Alkan'ın verdiği bilgiye göre Tariş Ayma'nın yıllık 60 milyon dolar cirosu var. Ayma'nın her bir mağazasının yıllık 900-950 bin YTL'lik bir ciroya ulaşması öngörülüyor. Yatırımcılardan 2008 sonuna kadar marka bedeli istemeyeceklerini açıklayan Ruhkan Alkan, "Açacağımız mağazalarla yıllık 20 milyon YTL ciro elde etmeyi hedefliyoruz. Mağazacılık gelirlerinin toplam ciroda önemli payı olacak" dedi.

TA-ZE'NİN YURTDIŞINDA 3 MAĞAZASI VAR

Ta-Ze butik mağazalar
Tariş Genel Müdürlüğü çatısından 2005 yılındaki Olağanüstü Genel Kurul kararıyla ayrılan Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Birliği, 2001 yılında kurulan Tariş Zeytin AŞ bünyesinde zeytin ve zeytinyağı ürünlerinin satışı için butik Ta-Ze mağazaları açmaya başladı. Şu an yurtdışında Toronto, Chicago ve Düsseldorf'ta mağazası olan Ta-Ze'nin yurtiçinde İzmir, İstanbul ve Ankara'da de satış mağazaları bulunuyor. Tariş Zeytin AŞ, ortaklarının ürünlerinin iç ve dış pazarlması, satış ve dağıtımını yapıyor.

No comments: