Gamze Tüfekçi
Referans
11 Temmuz 2008,Cuma
Türkiye'nin en eski yağ markaları arasında yer alan Kula Yağ, yurt içindeki başarısını yurt dışına da taşıdı. Yıllık 15 bin ton yağ üreten Kula Yağ bunun yarısını ihraç etmek için kolları sıvadı.
Yaklaşık 40 yıldan beri yağ üretiminde faaliyet gösteren Kula Yağ'ın günlük 100 ton olan sıvı yağ üretimi gerçekleştiriyor. Ay çiçeği, mısır, soya, kanola ve zeytin yağı olmak üzere 5 ayrı kategoride üretim yapan Kula Yağ, üretimini Türkiye sınırlarının dışına da ulaştırıyor. ABD, Rusya, Romanya, Norveç, Türk Cumhuriyetleri, Suriye, Irak, Suudi Arabistan ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti gibi bir çok ülkeye ihracat yapan firma, yeni pazarlarla ihracat oranını artırıyor. Kula Yağ'ın bu doğrultudaki asıl hedefi ise 15 bin tonluk üretim rakamlarının içinde yüzde 30 olan ihracat payını artırıp yüzde 50'lere taşıyarak 15 milyon dolarlık ihracat yapmak.
Geçmişi 1930'lu yıllara kadar uzanan Kula Yağ'ın o zamanki sahibi Ahmet Kula, aynı yıllarda zahire alım satımıyla da ilgilendi. 1932 yılında Balıkesir Ticaret Odası'na ticari sicil kaydını yaptıran Kula, yağ şirketini faaliyete geçirmeye karar verdi. 1959 yılına gelindiğinde ise şirketini Balıkesir Ticaret Borsası'na kaydeden Kula, 1960'lı yılların başında kuruluşunu şirketleştirme kararı aldı ve 1963 yılında Ahmut Kula ve Oğulları Kollektif Şirketi kuruldu. İlk yıllarda sadece yağ üretimine ağırlık veren Kula, ihtiyaçları doğrultusunda yeni yatırımlara yöneldi. Önce un ve yem sektörüne giren Kula Yağ daha sonra sofralık yumurta üretimine de başladı. Firma daha sonra bu sektörlerde emin adımlarla ilerleyebilmek için Bupiliç ve 2K Taşıt Muayene istasyonlarıyla ortaklığa imza atıyor.
İşlenmiş gıdaya da girecek
Ahmet Kula'nın oğlu Faruk Kula'ya miras bıraktığı Kula Yağ, 40 yıldan beri Türk ekonomisinin kalkınmasına ve gelecek kuşakların refahı için hizmet vermeye devam ediyor. Firma bünyesinde 175 kişiye istihdam sağladıklarını ifade eden Faruk Kula, yıllık 76 milyon YTL ciro gerçekleştirdiklerini söyledi. Şirket olarak geçen yıllara oranla olumlu ilerlemeler kaydettiklerini açıklayan Kula, gelişmelerin şirketlerini yatırıma teşvik ettiğini belirtti. Gıda ağırlıklı olarak büyümeyi planladıklarını dile getiren Kula, şirketleri adına gelecekle ilgili planlarını işlenmiş gıda üzerine kurduklarını ifade etti. Kula Yağ markası altında ürettikleri bitkisel sıvı yemeklik yağların Marmara bölgesi ağırlıklı olmak üzere beğeniyle tüketildiğini kaydeden Kula, yağ ürünlerinin sadece ev tüketiminde değil, toplu yemek kuruluşlarının mutfaklarında da tüketildiğini söyledi.
No comments:
Post a Comment