Thursday, July 17, 2008

Dünya sofralarında bir Ege markası

Haber Ekspres
17 Temmuz 2008,Perşembe


TARİŞ Zeytin ve Zeytinyağı Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Cahit Çetin, TARİŞ'in Türkiye'de en fazla ambalajlı ürün satan marka olarak pazar lideri olduğunu söyledi.

Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Cahit Çetin, pazar paylarının yüzde 22-25 aralığında değiştiğini söyledi. 2000 yılı öncesinde pazarda hiçbir ağırlıkları bulunmadığını ifade eden Çetin pazarda adımız bile okunmuyordu. Ege Bölgesi dışında tanınmıyorduk" dedi. Çetin, hemen her sektörde etkilerinin yaşandığı küresel ısınma ve kuraklığın, zeytinciliği de etkilediğini belirterek, henüz rekolte tahmini yapılmasa da bu yıl zeytin için var yılı olmasına rağmen kuraklığın etkisiyle daha önceki var yıllarına göre daha az ürün olacağını söyledi. Çetin, geçen var yıllarında 160-165 bin ton seviyelerinde gerçekleşen rekoltenin, bu yıl 150 bin ton civarında olacağını tahmin ettiğini ifade etti.

Cahit Çetin, TARİŞ'in Türkiye'de en fazla ambalajlı ürün satan marka olarak pazar lideri olduğunu dile getirerek, "Marka sadakati en yüksek markayız. Pazar payımız yüzde 22-25 aralığında değişiyor. Nisan ayı verilerine göre yüzde 24,5'lerdeyiz. 2000 yılı öncesi pazarda adımız bile okunmuyordu. Ege Bölgesi dışında TARİŞ'i bilen yoktu" şeklinde konuştu. TARİŞ'in 2000 yılından önce yüzde 9 pazar payıyla beşinci sırada bulunduğunu hatırlatan Çetin "2000 yılındaki özerkleşmenin ardından TARİŞ'e marka konumlaması yapıldı. Uzun vadede pazar liderliği, kısa ve orta vade için ilk üç içinde yer alma hedefi belirlendi. Ağırlık dağılım noktaları, zincir marketler, bayi ağları, e-ticaret ağları gibi son derece modern pazarlama yöntemleri saptandı. Yaklaşık 4-5 yıl ikincilikle övündük. Ama zeytinyağı piyasasında ikinciliğe yükselmek de çok önemliydi. Şimdi pazar liderliğini çok önemsiyoruz. Zeytinyağının sunum konseptini değiştiren radikal değişiklikler yaptık. Estetik şişeleme, butik mağazalar gibi. Sektör bizi takip etti."

Çetin, yıllardır sürdürdükleri markalaşma çalışmalarının bir sonucu olarak Türk zeytinyağını dünya mutfaklarına, şık restoranlara, pahalı mağazalara sokmayı başardıklarını söyledi. Düsseldorf, Chicago, Montreal ve Toronto'da açtıkları butik mağazaları bir halkla ilişkiler çalışması gibi tasarladıklarını aktaran Çetin, bu nedenle sayılarını çok fazla artırmak istemediklerini belirtti.

No comments: