Thursday, September 17, 2009

Aydın'da Zeytinyağı Tadım Kursu Açılıyor

Medya73
16 Eylül 2009,Çarş.


Tarım Bakanlığı'nın ve AB Mevzuatının Zeytinyağı ve Prina Yağı Tebliği'nin tadım kriterleri maddesinin 03 Ağustos 2010 tarihinden itibaren yürürlüğe girecek olması nedeniyle Aydın'da Zeytinyağı Tadım Eğitimi düzenlendi. Aydın Ticaret Borsası, Zeytin Dostu Derneği ve Çine Belediyesi işbirliğinde düzenlenen proje kapsamında 3 gün sürecek kursları başarı ile tamamlayanlara sertifika verileceği belirtildi.

Konuyla ilgili olarak Çine Belediye Bakanı Osman Aydın, Aydın Ticaret Borsası Başkanı Adnan Bosnalı ve Aydın Ticaret Borsası Gıda Laboratuarı Genel Müdürü Ülkü Ülgen basın toplantısı düzenlediler. Aydın Ticaret Borsası Salonu'nda gerçekleştirilen toplantıda 03 Ağustos 2010 tarihinden itibaren tadım analizi yapılmayan zeytinyağları sıfır asit olarak adlandırılan cizemlik olsa dahi rafinelere hammadde olarak değerlendirileceği kaydedildi.

Aydın'ın en önemli geçim kaynaklarından biri olan zeytin ve zeytinyağının ihracatı için çok önemli bir konu olan bu husus üzerinde 3 yıldan bu yana çalıştıklarını belirten Ticaret Borsası Başkanı Adnan Bosnalı, bu eğimler ve önümüzdeki dönelerde yapılacak Tadım Uzmanı Yetiştirme etkinlikleri ile Aydın'ın Ticaret Borsası'nın Türkiye'de bir ilki başaracağını söyledi.

Zeytin Yağı Tadım Eğitim'ine ev sahipliği yapacak olan Çine Belediye Başkanı Osman Aydın, 'iş işten geçmeden' bu konuda gereli önlemi alıp tadım uzmanı yetiştirerek Türkiye'de bir ilki gerçekleştiren Aydın Ticaret Borsası'nı tebrik ederek "Çine Belediyesi ve Aydın Ticaret Borsası olarak zeytin ve zeytinyağını en iyi şekilde değerlendirmek için çalışma içine girdik. Düzenlediğimiz Tadım Uzmanı Geliştirme eğitimi, Uluslararası Zeytin Komisyonu tarafından da tescillenecek. İtalyan umanlar vasıtası ile verilecek kurslarda yetişecek tadım uzmanları hem ilin hem de kendi ekonomilerine ciddi katkılar sağlayacağına inanıyoruz" dedi.

"AMACIMIZ SIFIR MALİYETLE LABORATUAR OLUŞTURMAK"

Dünyada zeytinyağı konusunda söz sahibi ola İtalya'nın zeytinyağlarını tadım uzmanlarının raporlarına göre ayrı ayrı depolayıp, buna göre tüketime sunduklarını belirten Aydın Ticaret Odası Laboratuarı Genel Müdürü ve Zeytin Dostu Derneği Aydın Temsilcisi Ülkü Ülgen, düzenlenen bu kurslarla adeta sıfır maliyetle birer laboratuar oluşturmayı hedeflediklerini söyledi. İnsan damağı ve dil ve geniz ve burnunun çok muhteşem bir yapıya sahip olduğunu ve bunun bilinçli kullanılması halinde devasa laboratuarlardan daha net analiz yapabildiğini belirten Ülgen "Tadımın da belli bir kuralı var. Bu kurallar uygulanarak yapılması gerekiyor. Yasal mevzuat gereği de bundan sonra bu iş zorunlu hale geliyor" dedi.

Açılan kursun Aydın için ve Türk zeytinciliği için çok önemli olduğunu belirten Aydın Ticaret Borsası Başkanı Adnan Bosnalı, bu işe öncülük eden Çine Belediye Başkanı Osman Aydın'ı da kutladı. Bosnalı, bu eğitimlerle tamamen organik üretim yapan Çine'nin zeytinyağının köftesi gibi meşhur olacağına inandığını söyledi.

35 kişi ile sınırlı tutulacak olan kurslara müracaatın başladığı ve kurslara tüm zeytinyağı fabrikası işletmecileri ve yağ tüccarlarının katılabilceği gibi, damak tadına güvenen herkese açık olduğu belirtildi. 05-07 Ekim tarihlerinde gerçekleşecek olan kurslar Çine'de verilecek.

No comments: