Monday, September 01, 2008

Zeytinyağı cennetinde kişi başına tüketim 900 gr.

Söyleşi: Buket YALÇIN
Haber Ekspres
01 Eylül 2008,Pazartesi


Çiftçi kökenli bir ailenin çocuğu olan Mustafa Yaşar, zeytinyağının daha fazla tüketilmesi için çalışma kararı alarak Torbalı'da Efendioğulları Zeytinyağları markasını sektöre kazandırdı. Efendioğulları Zeytinyağları, 1 yıla yaklaşan varlığını herkese hızlı bir şekilde hissettirdi. Tanıtım yılı olarak belirledikleri 2008 içerisinde cirolarını da günden güne yükselten Efendioğulları'nın hedefi 2008 sonuna kadar aylık 1 milyon YTL ciroya ulaşmak.

Efendioğulları'nın Yönetim Kurulu Başkanı ve şirket ortaklarından Mustafa Yaşar, çiftçi kökenli bir ailenin çocuğu. İçinde yıllardan beri tarıma dayalı bir sanayi özlemi olduğunu söyleyen Yaşar, "Bir gün İstanbul'dan arabamla yolculuk yaparken Gemlik, Ayvalık, Burhaniye, Dikili yakınlarından geçerken etrafa baktım. Zeytin ağaçlarıyla dolu bir manzara yol boyunca bana eşlik etti. Dünyanın en verimli ağaçlarından olan zeytin ağaçlarına yeterli ilginin gösterilmediğini gördüm. O zaman zeytinyağı fabrikası kurmaya karar verdim. En ince ayrıntısına kadar zeytin ve zeytincilik konusunda araştırmalar yapmaya başladım. Zeytinyağı tüketiminin Türkiye'de çok düşük olduğunu öğrendim. Büyük bir zenginliğin içinde yaşıyoruz ama farkında bile değiliz" dedi.

200 bin broşürle tanıtım

"Zeytin bizim yüzde yüz kendi yerli ürünümüz. Ben kendim 20 yıldan beri zeytinyağı kullanırım, faydalarını bilirim. Ama toplumumuzun büyük çoğunluğu bu faydalardan yararlanmıyor" sözleriyle zeytinyağı fabrikası açmak istemesinin de sebebini belirten Yaşar, konuşmasına şöyle devam etti: "Yaptığım araştırmaların ardından Torbalı'nın şirin bir köyü olan Ormanköy'de bir fabrika kurma kararı aldık. Üretime geçtikten sonra Bornova Merkez ofisimizde profesyonel bir kadro kurduk. Piyasaya çıktıktan sonra, kendimizi tanıtmamız gerektiğine karar verdik ve tadım ve numune kampanyalarına başladık. Ulusal ve yerel basında da yer almaya başladık. Fuarlara katıldık. Geri dönüşleri çok olumluydu. Fuarlarda da insanlara sadece firmamızı değil, zeytinyağının yararlarının anlatmak için bastırdığımız broşürleri de dağıttık. 200 bin tane broşür bastırdık. Ürünümüzü tattırdık."

En önemli hedef kaliteyi korumak

Bir yıl içerisinde inanılmaz derecede olumlu tepkiler aldıklarını ifade eden Mustafa Yaşar, Efendioğulları'nın hedeflerini anlattı: "Birinci ve en önemli hedefimiz kalitemiz. Kalitemizden ödün vermeden çalışmak en önemli düşüncemiz. İkincisi zeytinyağı tüketimini halk arasında arttırmak. Tüketimi arttırdıkça pazardan pay alma oranımız da artar ve daha çok insana zeytinyağı tüketim olanağı sağlarız. Üçüncü hedefimiz de markalaşmak. Bu konuda da büyük bir hızla çalışmaya devam ediyoruz. Vermek istediğimiz mesajı insanların doğru anladığına inanıyoruz."

Kişi başına 900 gram çok az

Zeytinyağı tüketimi ülkemizde ne yazık ki, zeytinyağı cenneti olmamıza rağmen, çok düşük. Kişi başına 900 gram zeytinyağı tüketiliyor. Efendioğulları'nın amacı bu oranı 3-4 litreye çıkartmak. Bu konu ile ilgili Yaşar, "Zeytinyağının tanıtımına gereken önem verilmemiş. Türkiye geçen sezon hem yok yılını hem de kuraklığı yaşadı. Bu nedenle üretim çok az oldu. Ama yeni sezonda, ürün verecek yeni ağaçlarla beraber rekor miktarda üretim bekleniyor. 5 yıl içinde 500 bin tona ulaşması beklenen bu rekolteyi değerlendirmenin tek yolu iyi tanıtım. İşte bu nedenle kapsamlı tanıtıma acilen başlamalıyız. Biz yeni bir firma olarak tanıtım misyonunu üstlenmekten çekinmiyoruz. Ama tek başına tabii ki yeterli değil. Birlikten kuvvet doğar. Zeytinyağı sektöründeki 5 büyük firmayı baz aldım ben. Hep onları örnek alarak da devam etmeye çalışıyoruz. İzmir Enternasyonal Fuarı'nda da tanıtımlarımıza, tadım kampanyalarımıza devam ediyoruz" dedi.

Ülke ekonomisine katkı

Zeytinyağının tanıtımının faydalarını sıralayan Yaşar, konuşmasını şöyle sürdürdü: "Zeytinyağının tanıtımına önem verilmesinin faydalarının ilki, sağlıklı bir ömür geçirmek için çok değerli bir ürün. İkincisi ülke ekonomisine sağlayacağı katkılar. Bitkisel yağların yüzde 70-80'i ithaldir. Yılda 1 milyon 200 tondan fazla bitkisel yağ ithal ediyoruz. Bu da yaklaşık 1 milyar dolarlık bir döviz kaybı anlamına geliyor. Ama zeytinyağının ithalatı yok. Bizim topraklarımızda yeterince var. Bunun tüketimini arttırdığımızda insanlarımız daha da bilinçlenecek, bu kadar fazla bitkisel yağ ithal etmek zorunda kalmayacağımız için de ülke ekonomisine büyük bir katkı sağlayacağız. Paramız ülke içinde kalacak. Ülke ekonomisine katkı sağlayacağız."

Marka ve ambalaja dikkat

Efendioğulları Zeytinyağları'nın Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Yaşar, Zeytinyağı kullanılmasını teşvik ederken de özellikle üzerinde durulması gereken bir konu olduğunu belirtti. Markalı ve ambalajlı yağ tüketimi... Açık yağları kesinlikle tavsiye etmeyen Yaşar, "Markalı ve ambalajlı ürünlerde Türk Gıda Kodeksi'ne uyulur. Hata şansı yoktur. Gerekli izin belgeleri, kontrolleri yapılmış demektir" diye konuştu.

2008 tanıtım yılıydı

2008 yılını tanıtım yılı olarak belirlediklerinin altını çizen Yaşar, "Bir yılı doldurmamış olmamıza rağmen çok büyük başarılar elde ettik. Antalya'da bir bayi ağı oluşturduk. Çok başarılıyız. Uşak'ta yine aynı şekilde. İzmir'in yerel marketlerinin hemen hemen hepsinde raflardaki yerimizi aldık. En az 500-600 noktada varız. Sıcak satış ekiplerimizin yanı sıra bayilik ağımız İzmir'de de var. Restoranlarla anlaşmalarımız var. İzmir halkına da verdikleri desteklerden dolayı teşekkür ediyoruz. İstanbul'da da bayilik ağı kurduk. Bölge Müdürlüğü kuruyoruz. Birçok ulusal marketle de görüşmelerimiz devam ediyor. 2009 yılında ulusal marketlerde de yerimizi almaya başlayacağız. Aylık ciromuz 300 bin YTL' yi buldu. Hedefimiz de aylık ciromuzu 2008 yılının sonunda 1 milyon YTL yapmak" diyerek her geçen gün cirolarının arttığının altını çizdi.

UZZK' ya destek olalım

Efendioğlulları'nın Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Yaşar'ın son olarak büyük zeytinyağı firmalarına bir çağrısı var. Yaşar, "Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Konseyi'ne sahip çıkalım. Zeytinyağı konusunda tanıtımlara, bilgilendirme çalışmalarına hep birlikte ağırlık verelim. Bir bütçe ayırıp Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Konseyi'ne destek olalım. Zeytinyağı tüketimine de büyüğümüz olan firmalarla birlikte de destek olup arttıralım. UZZK Başkanı Mustafa Tan'ın da özverili çalışmalarına yardımcı olalım" dedi.

1 comment:

Zeytinyağı said...

Verdiğiniz bilgiler ve zeytinyağı sektörüne desteğinizden dolayı teşekkür ederim.

Agrilia Zeytinyağı