Thursday, August 16, 2007

TADIM PANELİ


1. Aydın Zeytin ve Zeytinyağı Şenliği kapsamında gerçekleştirilecek Zeytinyağı Tadım Paneli ile ilgili bazı bilgiler aşağıdadır:

Tarih: 29 Ekim-03 Kasım 2007
Eğitim Süresi: 3 gün (2 eğitim)
Belge Türü: Başarılı olanlara başarı belgesi, diğerlerine katılımcı sertifikası
Yer: Aydın Ticaret Borsası Gıda Laboratuarı
Katılım Ücreti: 200 YTL
Düzenleyici Kuruluşlar: Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği, Aydın Ticaret Borsası ve Gıda Laboratuarı, Aydın Ticaret Odası, Zeytindostu Derneği, EBSO Aydın Şubesi ve Gıda Mühendisleri Odası
Başvuru Tarihi: En geç 22 Ağustos 2007
Başvuru Adresi: Aydın Ticaret Borsası Gıda Laboratuarı-Pelin Özaydınlı.
Tel : 0 256 211 50 00/256
Katılımcı Sayısı: 60 kişi (kontenjan dolduğunda başvuru kabul edilmeyecektir)

BASIN BÜLTENİ

ZEYTİNYAĞI TADIM
UZMANLARI YETİŞTİRİLECEK


Zeytinyağı üretiminde teknolojinin gelişmesi ile birlikte kalitenin artması sektörde tadım uzmanı ihtiyacını beraberinde getirdi. 1. Aydın Zeytin ve Zeytinyağı Şenliği kapsamında “Zeytinyağı Tadım Paneli Eğitimi” gerçekleştirilecek.

Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği, Aydın Ticaret Borsası ve Gıda Laboratuarı, Aydın Ticaret Odası, Zeytindostu Derneği, EBSO Aydın Şubesi ve Gıda Mühendisleri Odası uzman zeytinyağı tadımcısı yetiştirmek için güçlerini birleştirdi.

Zeytinyağının Anayurdu olan Türkiye’de 150 milyon civarında zeytin ağacı bulunuyor. Türkiye, dünya zeytinyağı üretiminde 5. sırada yer alıyor ve 850 civarında zeytinyağı fabrikasında üretim yapılıyor.

Türkiye’nin önemli zeytinyağı ihracatçısı ülkeler arasında yer aldığını belirten Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Ali Nedim Güreli, zeytinyağı sektöründe teknolojinin gelişmesi ile birlikte zeytinyağı üretiminde kalitenin daha da önemli hale geldiğini bu süreçte Uluslararası Zeytin Konseyi (IOC) tarafından akredite olmuş uzman zeytinyağı tadımcısının (tadım panelisti) sektörde yok denecek kadar az olması nedeniyle sektörel kuruluşlar olarak hareket geçtiklerini söyledi.

Zeytinyağında kalite kontrolü yapılırken dikkat edilmesi gereken üç temel noktadan biri olan ağız tadı (nefaset) açısından değerlendirme yapabilme yeteneğine sahip tadım panelistlerinin yetiştirilmesi için Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği, Aydın Ticaret Borsası ve Gıda Laboratuarı, Aydın Ticaret Odası, Zeytindostu Derneği, EBSO Aydın Şubesi ve Gıda Mühendisleri Odası ortak bir eğitim bir programı hazırladıklarını belirten Güreli şöyle devam etti: “ Aydın Zeytin ve Zeytinyağı Şenliği kapsamında gerçekleştirilecek eğitim programında 60 uzman zeytinyağı tadımcısı yetiştirilmesini hedefliyoruz. Teknolojinin gelişmesi ile Aydın’da da çok kaliteli yağlar çıkmaya başladı. Bunların kalitesinin doğru şekilde belirlenmesini istiyoruz.”

29 Ekim-03 Kasım 2007 tarihleri arasında Aydın Ticaret Borsası Gıda Laboratuarı’nda gerçekleştirilecek “Zeytinyağı Tadım Paneli Eğitimi” IOC tarafından tanınan, deneyimli uluslararası kuruluşlara mensup uzmanlar tarafından verilecek.
Üç gün sürecek eğitimde 2 bölüm halinde 60 katılımcıya zeytinyağının duyusal özelliklerini test edebilme yeteneği kazandırılacak. Eğitimde başarılı olan panelist adaylarına başarı belgesi , diğerlerine ise katılımcı sertifikası verilecek. Eğitime katılacaklardan 200 YTL katılım ücreti alınacak, Eğitime katılmak isteyenlerin 22 Ağustos 2007 tarihine kadar Aydın Ticaret Borsası Gıda Laboratuarına başvurmaları gerekiyor.

TADIM PANELİSTİ NEDİR ?

Bütün gıda maddelerinde olduğu gibi zeytinyağında da kalite kontrolü yapılırken , temel olarak üç noktayla dikkat edilir; sağlık ve beslenme açısından kontrol, hile açısından kontrol ve ağız tadı (nefaset) açısından değerlendirme. Zeytinyağının fiziksel ve kimyasal analizlerinin öneminin yanı sıra, duyusal analizler de büyük önem taşımaktadır. Bu husus metodolojik eğitim, sağlıklı bünye ve uzun bir süreçte kazanılan tecrübeyle mümkündür. IOC tarafından üzerinde önemle durulan bir konu olan zeytinyağı panelistleri zeytinyağının ithalat ve ihracatında da kilit konumdadır. Buna rağmen ülkemizde zeytinyağı tadımı yapacak IOC tarafından akredite edilmiş tadım panelistleri (zeytinyağı tadımcıları) bulunmamaktadır.

No comments: