Tuesday, January 06, 2009

Tariş Zeytinyağı Birliği liderlik gururu yaşıyor

Yenigün
6 Ocak 2009,Salı


Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Birliği Başkanı Cahit Çetin, ’’Pazar payımızı yüzde 24,5’e taşıyarak liderliğe ulaştık. 38 ülkede markamızla varız. Trinidad Tobago’ya giren tek Türk markasıyız,” dedi

Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Birliği Başkanı Cahit Çetin, zeytinyağı pazarında pazar paylarını yüzde 24,5’a çıkararak pazar liderliğine ulaştıklarını, zeytinde de ihracata başlayacaklarını bildirdi.Çetin, birliğin 2001 yılında kamu vesayetinin kısmen kalkması sonrası başlattığı markalaşma çalışmaları kapsamında önemli bir noktaya ulaştığını belirtti. Çetin 28 bin ortağı bulunan 33 kooperatifin oluşturduğu birliğin, 2000 yılında Türkiye pazarından ancak yüzde 9 pay alarak 5. sırada yer alabildiğini, markalaşma ve pazar payını artırma çalışmaları sonucu 7 yıl sonra yüzde 24,5’lik payla pazar liderliğine ulaştıklarını dile getirdi.

Organik üretim
Tariş zeytinyağı markasının yurt genelinde yaklaşık 5 bin satış noktasına taşındığını ifade eden Çetin, zeytinyağı pazarının yüzde 50’sini temsil eden İstanbul pazarında tüm markalar içindeki paylarının yüzde 28’e ulaştığını açıkladı. Markalaşmanın yanında son dönemde organik üretime de ağırlık verdiklerini dile getiren Çetin, şunları söyledi:
’’Tüm dünyada hızla gelişen bir alan olmasına rağmen maalesef ülkemizde organik ürünler piyasası halen çok düşük seviyelerde. Ancak hızla büyüyen bir pazar olduğunu da bugünden söylemek mümkün. 2008 yılında zeytinyağı piyasası miktar bazında yüzde 5 oranında büyürken, organik zeytinyağı pazarı yüzde 15 seviyesinde artış kaydetti. Ancak organik zeytinyağında pazarın toplam büyüklüğü 22 bin litre seviyelerindedir. Tariş zeytinyağı organikte yüzde 80 seviyesinde pazara hakimidir. Organik zeytinyağında en yakın rakibimizin payı yüzde 20’dir. Önümüzdeki yıllarda organik ürün piyasasının daha da büyüyeceğini umuyoruz.’’

İhracat pazarları
Yurt içinde olduğu kadar yurt dışında da Tariş zeytinyağı markasının başarılı grafik izlediğini anlatan Çetin, ’’38 ülkede markamızla varız. ABD, AB ve Uzakdoğu gibi geleneksel pazarların yanında Kanada, Avustralya, Ortadoğu ülkelerine de girdik. Hatta adı çok az duyulan ülkelere bile markamızı sokmayı başardık. Örneğin bir Karayipler ülkesi olan Trinidad Tobago’ya giren tek Türk markası olduk. Uluslararası Zeytinyağı Konseyi’nin verdiği kalite garantörlüğü ve Chicago, Toronto ve Düsseldorf’ta açtığımız butik mağazalarımız markalaşma yolunda önemli avantajlar sağlıyor. Hedefimiz bu topraklardan zeytinyağında bir dünya markası yaratmak’’ dedi. Çetin, zeytinyağının ardından zeytinde de ihracata başlayacaklarını kaydetti.

*****

Karayipler'e giren tek Türk markası

Haber Ekspres
6 Ocak 2009,Salı


Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Birliği Başkanı Cahit Çetin, zeytinyağı pazarında pazar paylarını yüzde 24,5'a çıkararak pazar liderliğine ulaştıklarını, zeytinde de ihracata başlayacaklarını bildirdi.

Çetin, birliğin 2001 yılında kamu vesayetinin kısmen kalkması sonrası başlattığı markalaşma çalışmaları kapsamında önemli bir noktaya ulaştığını belirtti. Çetin 28 bin ortağı bulunan 33 kooperatifin oluşturduğu birliğin, 2000 yılında Türkiye pazarından ancak yüzde 9 pay alarak 5. sırada yer alabildiğini, markalaşma ve pazar payını artırma çalışmaları sonucu 7 yıl sonra yüzde 24,5'lik payla pazar liderliğine ulaştıklarını dile getirdi.

Tariş zeytinyağı markasının yurt genelinde yaklaşık 5 bin satış noktasına taşındığını ifade eden Çetin, zeytinyağı pazarının yüzde 50'sini temsil eden İstanbul pazarında tüm markalar içindeki paylarının yüzde 28'e ulaştığını açıkladı.
Markalaşmanın yanında son dönemde organik üretime de ağırlık verdiklerini dile getiren Çetin, şunları söyledi:
"Tüm dünyada hızla gelişen bir alan olmasına rağmen maalesef ülkemizde organik ürünler piyasası halen çok düşük seviyelerde. Ancak hızla büyüyen bir pazar olduğunu da bugünden söylemek mümkün. 2008 yılında zeytinyağı piyasası miktar bazında yüzde 5 oranında büyürken, organik zeytinyağı pazarı yüzde 15 seviyesinde artış kaydetti. Ancak organik zeytinyağında pazarın toplam büyüklüğü 22 bin litre seviyelerindedir. Tariş zeytinyağı organikte yüzde 80 seviyesinde pazara hakimidir. Organik zeytinyağında en yakın rakibimizin payı yüzde 20'dir. Önümüzdeki yıllarda organik ürün piyasasının daha da büyüyeceğini umuyoruz."

Yurt içinde olduğu kadar yurt dışında da Tariş zeytinyağı markasının başarılı grafik izlediğini anlatan Çetin, şöyle devam etti:
"38 ülkede markamızla varız. ABD, AB ve Uzakdoğu gibi geleneksel pazarların yanında Kanada, Avustralya, Ortadoğu ülkelerine de girdik. Hatta adı çok az duyulan ülkelere bile markamızı sokmayı başardık. Örneğin bir Karayipler ülkesi olan Trinidad Tobago'ya giren tek Türk markası olduk. Uluslararası Zeytinyağı Konseyi'nin verdiği kalite garantörlüğü ve Chicago, Toronto ve Düsseldorf'ta açtığımız butik mağazalarımız markalaşma yolunda önemli avantajlar sağlıyor. Hedefimiz bu topraklardan zeytinyağında bir dünya markası yaratmak."

Çetin, zeytinyağının ardından zeytinde de ihracata başlayacaklarını kaydetti.

No comments: