Tuesday, January 27, 2009

YUNANİSTAN'DA ÇİFTÇİLER EYLEMLERİNİ TIRMANDIRIYOR

CHA
26 Ocak 2009,Pazartesi


Yunanistan Tarım Kalkınma Bakanlığı, Yunanistan Tarım Kordinasyon Komisyonu'yla bu akşam yaptığı toplantıdan sonra 500 milyon Euro destek ve tazminatın nasıl dağıtılacağını açıkladı.

Tarım Kalkınma Bakanlığı tarafından açıklanan çeşitli ürünlerde 500 milyon Euro'luk yardım paketinin dağıtımının içinde Zeytinyağıyla ilgili yardım şöyle olacak:

Zarar tespitine göre kilo başına 30 sente kadar ödeme yapılacak. Öte yandan meyve üreticileri de tazminat ödemelerinden yararlandırılacak.

KARAMANLİS: TRAKTÖRLER EVLERİNE DÖNSÜN

Başbakan Kostas karamanlis, bu akşam yaptığı açıklamada, "yolların acilen açılmasını" istedi. Tarım Kalkınma Bakanı Sotiris Hacıdakis de, 500 milyon Euro yardım destek paketinin hangi ürünlere ve ne kadar ödeneceğinin belirlenmesiyle, çiftçi taleplerinin karşılandığını söyledi. Çiftçilerin protestolara devam etme nedenleri kalmadığını belirten Hacıdakis, eylemlere son verilmesi çağrısında bulundu. Hacıdakis, "ne 1 Euro aşağı ne 1 Euro yukarı. Herkes üzerine düşen sorumluluğu yüklenecek." dedi.

ÇİFTÇİLER HAYIR DEDİ

Yunanistan Tarım Kordinasyon Komisyonu, bakanlığın açıkladığı ayrıntılı yardım dağıtım paketine olumlu karşılık vermedi. Komisyon, eylemlerin tırmandırılacağını açıkladı.

Yunanistan Sanayi ve Ticaret Odası da, çiftçilerin karayollarını trafiğe kapatma eyleminin kabul edilemez olduğunu açıklarken, kamyon ve tır sahipleri temsilcileri ise yol kesme eylemlerine derhal son verilmesini talep etti.

Hacıdakis, önceki gün yaptığı açıklamada hükümetin açıkladığı yardım paketine 1 Euro dahi ilave yapılmayacağını açıklamasından sonra çitçiler, dün ve bugün eylemlerini genişletmişlerdi.

No comments: