Friday, September 19, 2008

Ali Nedim Güreli TİM Başkan Vekilliğine Seçildi

Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Ali Nedim Güreli, Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkan Vekilliği görevine seçildi. Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin, 09 Eylül 2008 tarihinde İstanbul’da Dış Ticaret Kompleksi’nde yapılan 15. Olağan Genel Kurul Toplantısı’nda seçilen TİM İcra Komitesi, TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi Başkanlığı’nda ilk toplantısını yaptı ve görev dağılımını gerçekleştirdi.

TİM’in İstanbul’da Dış Ticaret Kompleksi’ndeki Merkezi’nde gerçekleştirilen ilk toplantıda, Ali Nedim Güreli Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkan Vekilliği’ne seçilirken, Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Jak Eskinazi ve Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Eliya Alharal ise, TİM Yürütme Kurulu Üyeliklerien seçildiler. TİM İcra Komitesi’nde, Ege İhracatçı Birlikleri’nden, Güreli, Eskinazi ve Alharal’ın dışında Ege Maden İhracatçıları Birliği Başkanı Arslan Osman Erdinç ve Ege Tütün İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Ersin Tezol’da yer aldı.

Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkan Vekilliği görevi süresince, İzmir ve Ege Bölgesi başta olmak üzere, ihracat kesiminin sorunlarının çözümü için çalışacağını belirten Ali Nedim Güreli, “Ülkemiz için daha fazla üretmek ve daha fazla ihracat yapmak gerçeğinden hareket ettiğimizde, bunun başarılabilmesi için ihracatçılarımızın, dünyadaki rakipleri ile rekabet edebilir bir ortamda çalışması gerekiyor. TİM Başkanımız Sayın Mehmet Büyükekşi ve TİM İcra Kurulu’na seçilen sektör temsilcilerimiz ile birlikte, ihracatçılarımızın dünyadaki rakipleri ile rekabet edebilecekleri bir ortamın oluşturulması için geçen dönem yürütülen çalışmaları arttırarak devam ettireceğiz” şeklinde konuştu.

Ali Nedim Güreli Kimdir?

Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkan Vekilliği’ne seçilen Ali Nedim Güreli, 19 Aralık 1954 yılında Burhaniye’de dünyaya geldi. Eski Sanayi ve Ticaret Bakanlarından Ali Enver Güreli’nin oğlu olan Ali Nedim Güreli, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi’ni bitirdi. 1984-1989 yılları arasında Ayvalık Belediye Başkanlığı yapan Güreli, yaklaşık 30 yıldır Zeytinyağı ihracatçısı olarak işhayatını sürdürüyor. 1986 yılında Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu’na giren Ali Nedim Güreli, aynı birlikte 2003 yılında Yönetim Kurulu Başkan Vekilliğine, 2006 yılında ise Yönetim Kurulu Başkanlığı’na seçildi.

Türkiye İhracatçılar Meclisi’nde geçen dönemlerde İcra Kurulu Üyeliği ve Yürütme Kurulu üyelikleri görevlerinde bulunan Ali Nedim Güreli, 9 Eylül’de yapılan TİM Genel Kurulu’nda zeytin ve zeytinyağı sektörünü temsilen TİM İcra Kurulu Üyeliğine seçilmişti. 2 çocuk babası olan Güreli, Almanca biliyor.

No comments: