Tuesday, September 09, 2008

ZZTK sektörde, tek tanınmış resmi kurum

Yenigün
7 Eylül 2008,Pazar


Dış Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği’nin katılımı ile 3 Nisan 2007’de kurulan Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi’nin (ZZTK) oluşumunun ilgili yönetmelikle belirlendiği bildirildi. Komitenin yazılı açıklamasında, ZZTK’nın sektörde dış ve iç tanıtım için kurulmuş tek tanınmış resmi kurum olarak görev yaptığı, Yönetim Kurulu üyelerinden birinin Dış Ticaret Müsteşarlığı yetkilisi, dördünün ise Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim veya Denetim Kurulu üyesi olduğu belirtildi. Komitenin Türkiye’nin zeytin ve zeytinyağı ihracatını arttırmak için çalışmalarına devam ettiğinin bildirildiği açıklamada, şu ifadelere yer verildi:

’’ZZTK’nın kime bağlı olacağı, kimler tarafından oluşturulacağı ve kimin çatısı altında bulunacağı yönetmeliğinde açıkça belirlenmiş iken ortaya atılan bazı söylemleri sadece bilgi eksikliği ile açıklamak mümkün değildir. ZZTK olarak beklentimiz, kendilerini sektörün çatı kuruluşu ya da üreticinin temsilcisi olarak tanımlayan kurumlarımızın, sektör için yıllardır yaptıkları herkes tarafından bilinen Dış Ticaret Müsteşarlığı ve Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği’nin, bu yeni ve sektöre heyecan veren çabalarını alkışlamaları ve destek olmalarıdır. ZZTK 2008-09 sezonu için gerekli hazırlıklarını sürdürmekte olup, bugüne kadar olduğu gibi dış ve iç tanıtım çalışmalarını artan bir ivme ile devam ettirecektir.’’

No comments: