Burcu Durmuşoğlu
e-Gazete, Anadolu Üniversitesi
05 MART 2009
10 gün sürecek olan etkinlik kapsamında öğrenciler Türk zeytinyağının Avrupa ülkelerinde nasıl tutunabileceğine ilişkin projeler üretecek.
Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi tarafından düzenlenen @ce - Advertising Canpaign Training for European Universities (Avrupa Üniversiteleri İçin Reklam Kampanyası Alıştırması) etkinliği 3 Mart Salı günü Kongre Merkezi Kırmızı Salon’da Doç. Dr. R. Ayhan Yılmaz ve Helga van den Bluck'ın açılış konuşmalarıyla başladı. Belçika’daki Plantijn Üniversitesi’nin başını çektiği projede İngiltere, İspanya, Hollanda, Belçika, Finlandiya, Almanya, Fransa ve Türkiye’den 53 öğrenci ve 8 akademisyen yer alıyor.
Eğitim boyunca sabah programlarında akademisyenler öğrencilere reklamcılık alanında dersler verirken, öğleden sonraki programlarda öğrenciler kendi projeleri hakkında çalışmalar yapacak. Advertising Canpaign Training for European Universities eğitiminde öğrencilerden istenen proje konusu ise “Türk zeytinyağlarının Avrupa’daki rakipleriyle nasıl rekabet edebileceği”. Her ülkeden farklı öğrencilerin yer aldığı ajans gruplarında öğrenciler proje konusu hakkında fikir üretip en yaratıcı çalışmayı ortaya koymaya çalışacak. Ajansların farklı ülke öğrencilerinden oluşması kültürler arası iletişim açısından da faydalı olacak.
İletişim Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Ferruh Uztuğ etkinliğin öğrenciler için çok faydalı olduğunu belirtirken proje için seçilen konunun ilginç olduğunu işaret etti. Uztuğ “Projede kapsamında Türkiye zeytinyağlarının Avrupa ülkelerinde tutundurulması konusunu belirledik. Bu konu da çok ilginç; çünkü şimdiye kadar hep genel, evrensel konular işleniyordu var olan ülkenin herhangi bir ürünü ya da markası tanıtılmıyordu. Bu Türkiye için bir farklılık olacak.” dedi. Doç. Ferruh Uztuğ etkinlik hakkında şu bilgileri verdi: Temelde öğrenciler Türk zeytinyağlarının Avrupa ülkelerinde nasıl daha iyi iletişime kavuşturulması gerektiğini, reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama ayaklarını birlikte tasarlamaya çalışacaklar. Hem Türkiye imajı açısından hem Türk zeytinyağının Avrupa ülkelerindeki rakipleri olan İtalyan ve İspanyol rakiplerine göre nasıl farklılaşacaklarını tartışacaklar. Daha sonra bunun en yaratıcı şekilde sunumunu planlayacaklar.
Eğitimler 10 Mart’a kadar Eskişehir’de devam edecek. 11 Mart günü İstanbul’da sürecek olan etkinlikte katılımcılar burada sektör temsilcileri ile bir araya gelme fırsatı edinecek. Advertising Canpaign Training for European Universities etkinliği 13 Mart Cuma günü sona erecek. Etkinliğin son gününde projeler değerlendirilerek dereceye giren 3 grup çeşitli hediyelerle ödüllendirilecek.
No comments:
Post a Comment