Türk zeytin ve zeytinyağı sektörü, sanal pazarın kapılarını zeytinfuari.com ile aralıyor. Sektör şimdi, zeytinfuari.com sayesinde yurtiçi ve yurtdışı pazarlara teknolojinin gücüyle açılıyor.
MELİH BAYRAM DEDE
Yeni Şafak
16 Mart 2009,P.Tesi
Zeytin ve zeytinyağı sektöründe faaliyette bulunan bütün firmaların içinde yer aldığı sanal bir fuar alanı oluşturmak amacıyla 4 yıl önce amatör bir çaba olarak başlayan zeytinfuari.com serüveni bugün Türk zeytin ve zeytinyağı sektörünün önemli tanıtım argümanlarından biri haline geldi.
Sitenin Genel Koordinatörü Mustafa Keloğlu amaçlarını, “Türkiye'de zeytin ve zeytinyağı sektöründe faaliyet gösteren üreticileri ve tüketicileri sanal ortamda bir araya getirmek ve onları farklı pazarlara açmak” olarak ifade ediyor.
Sektör olarak dünyanın sayılı zeytin ve zeytinyağı üreticilerinden biri olan Türkiye'nin tanıtım olarak çok gerilerde kaldığını söyleyen Mustafa Keloğlu, “Türk zeytin ve zeytinyağı markaları, bırakın başka ülkeleri ne yazık ki Türkiye'de bile yeterince bilinmiyor” diyor.
“Kişi başına 1 litre zeytinyağı tüketen bir ülke olarak bir türlü katma değeri çok yüksek olan bu sektörde kendimizi yeterince ifade edemiyoruz, yeterince anlatamıyoruz” diyen Keloğlu, internetin günümüz dünyasında uzakları yakın eden, bilgiye ulaşmayı kolaylaştıran tarafının bu konuda imdada yetiştiğini ve önemli bir mecra olarak kullanılabileceğine inandıklarını söyledi.
Genç bir ekiple yola çıktıklarını söyleyen Mustafa Keloğlu, hedeflerinin sektörün bütün bileşenlerini 7 gün 24 saat online olan sanal fuarlarında buluşturarak, gerek ulusal tanıtıma gerekse önümüzdeki günlerde ekleyecekleri yeni modüllerle uluslararası tanıtıma katkı sağlamayı hedeflediklerini kaydetti.
Bütün hazırlıkları tamamlanan sanal fuar alanında yer alan bütün firma, kurum ve kuruluşların ürünlerini ve hizmetlerini sergilemelerine imkan verileceğini, firmaların mal ve hizmet satışı için gerekli ön bilgileri bu alanda oluşturacakları sanal standlarda vermelerinin sağlanacağını anlatan Keloğlu, “Bu Fuar ile Türk firmalarının uluslararası pazarlara ulaşabilmeleri için onlara gerekli lojistik desteği vermeyi ve zeytincilikle ilgili derli toplu bir e-pazar alanı oluşturmayı istiyoruz” dedi.
Firmalar, fuar alanındaki sanal standlarında yer alan bilgilerini, ürünlerini, hizmetlerini, satış şartlarını, yıl içinde yapılan her tür faaliyetlerini ve bunlara ilişkin duyuru ve haberlerini dilerlerse bizzat kendileri değiştirebileceği gibi, sanal fuarı düzenleyen editöryal kadrodan da destek alabilecek.
Oluşturulan fuar alanı öncelikle Türkçe olmak üzere, kademeli olarak 3 farklı dilde yayınlanacak ve dünyanın bütün ülkelerindeki zeytincilikle ilgili tüm kişi kurum ve kuruluşlara duyurusu yapılacak.
Dünyada ve Türkiye'de zeytincilik sektörüyle ilgili gelişmeler, tüm katılımcılara oluşturulacak e-posta gurubu ile haber verilecek.
Dünyada ve Türkiye'de zeytincilik sektörüyle ilgili mal ve hizmet talepleri, işbirliği teklifleri bütün katılımcılara duyurulacak.
Zeytincilik sektörünün herhangi bir alanında faaliyet gösteren firmalar, faaliyet gösterdikleri alt sektör ana başlığı altında toplanarak, internet üzerinde her daim güncellenen sanal bir zeytincilik sektör rehberi oluşturulacak.
Zeytinciliğin anavatanı Türkiye'de zeytin ve zeytinyağı sektörüne olumlu bir katkı sağlamayı, bu sektörün bütün bileşenlerinin katılımıyla bir sinerji açığa çıkartmayı ve Türk zeytin ve zeytinyağını uluslar arası arenada hak ettikleri yere ulaştırmanın hayalini kurduklarını ve bunun için çok çalıştıklarını ifade eden Mustafa Keloğlu, “Tüm sektörü bu çatının altında buluşmaya çağırıyoruz.” dedi.
No comments:
Post a Comment