Akdenizli olununca zeytinle aşk başlıyor zaten. Zeytinsiz kahvaltı, zeytinyağlısız yemek olmuyor. Sadece yemek mi güzel olan? Ya kültürü!... Bu blog, aşkımız zeytin ve zeytinyağı ile bilgileri sizinle paylaşmak arzumuzdan doğdu. Koray & Hakkı Yazıcı e-posta : mhyazici@gmail.com
Thursday, October 04, 2007
Ürün gamını genişleten Kırlangıç'ın hedefi 65 milyon dolar ciro
Mine Özdemir, Referans
04.10.2007
Zeytinyağı sektöründeki rekabet son dönemde pek çok firmayı kozmetik ürün imalatına yöneltti. Yaklaşık altı yıl önce Kırlangıç markasını bünyesine katan Ana Gıda'da bunlardan biri. Kırlangıç markasıyla yağ pazarında elde ettiği başarıyı kişisel bakım ürünleri ile genişleten Ana Gıda, zeytinyağı sabunu, sıvı zeytinyağı sabunu ve duş jeli olarak pazara sunduğu ürün gamına zeytinyağı şampuanını da eklemeye hazırlanıyor.
Kırlangıç markası altında 2004'te klasik yöntemlerle ürettikleri kalıp zeytinyağı sabununa modern görünüm kazandırarak piyasaya süren Ana Gıda, zeytinyağı sabununa doğal çiçek esansı katarak üretmeye devam ediyor. Kırlangıç Zeytinyağı Sabunun yüzde 100 saf zeytinyağı içerdiğini belirten Ana Gıda Genel Müdürü Ergin Savcı, şunları söylüyor: "Kırlangıç, sabun üretimine uzun yıllar önce başlamıştı ancak zaman içerisinde bu ürünler piyasadan kalktı. Son yıllarda doğal ve kaliteli ürünlere talebin artması üzerine tekrar zeytinyağı sabunu üretmeye karar verdik. Kırlangıç markası altında yatırımlar gerçekleştirerek piyasaya yeni ürünler süreceğiz." Savcı, 2005'te Türkiye'de ilk defa sıvı zeytinyağ sabunu üretmeye de başladıklarını vurguluyor. Banyoda kullanılması amacıyla zeytinyağından duş jeli ürettiklerini kaydeden Savcı, şimdi de zeytinyağı şampuanı üreteceklerine dikkat çekiyor. Bu ürünlere ilginin her geçen gün arttığına değinen Savcı, bu ürünlerin tüketicilerin alabileceği uygun fiyatlarda olmasına önem verdiklerinin altını çiziyor.
2 milyon dolarlık yatırım
Zeytinyağı sektöründe gerçekleştirdiği yatırımlarla pazar payını genişletmeyi planladıklarını dile getiren Savcı, iç pazarda yüzde 20 büyümeyi amaçladıklarını belirtiyor. Ana Gıda'nın 2007'de 65 milyon dolar ciroya ulaşmayı hedeflediğini belirten Savcı, kurulduğu günden bu yana yüzde 10 artışla satış hacmini büyüttüğünü kaydediyor. Ana Gıda'nın yılda 45 bin ton rafinasyon kapasitesine sahip İzmit'teki fabrikasında 120 bin ton ambalajlama kapasitesinin olduğunu dile getiren Savcı, bu yıl sabun ürünlerini kendi tesislerinde üretmeyi planladıklarını belirtiyor.
Balıkesir Ayvalık’ta 12 dönümlük arazi aldıklarını vurgulayan Savcı,"Burayı 2007 yılında zeytinyağı depolama tesisi olarak kullanarak 2 milyon dolarlık bir yatırım yapacağız. Satın alma işlemlerimizi de bu tesisten gerçekleştireceğiz. Ayvalık'taki zeytinyağ depolama tesisinde 3 bin 500 ton mal stoklanabiliyordu. Yeni depolama tesisinde mevcut kapasitenin 2 katına ulaşmayı hedefliyoruz. Depolama standartları iyileştirilerek zeytinyağı, farklı tanklarda muhafaza edilecek" diyor.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment