Friday, October 05, 2007

Türkiye, zeytinyağını seçiyor


Dünya
05/10/2007


İZMİR - Zeytindostu Derneği, en iyi tadı veren zeytinyağını belirlemek için yarışma düzenliyor. Türkiye'de sertifikalı zeytinyağı tadımcısı (duyasal tad uzmanı) bulunmadığı için yarışmaya verilen zeytinyağları yurtdışında Uluslararası Zeytinyağı Konseyi'nden akredite olmuş laboratuvarda sertifikalı tadımcılar tarafından derecelendirilecek.

Türkiye'de üretilen zeytinyağları arasında tat kalitesi en iyi ürünü seçmek için tadım paneli düzenleyeceklerini söyleyen Zeytindostu Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Metin Ölken, yarışmanın sonuçlarını 2008'in nisan ayında İstanbul'da düzenleyecekleri '2. Anatoliv Fuarı'nda açıklayacaklarını duyurdu.

Yarışmanın duyurusunu 1 ay içinde yaparak başvuruları alacaklarını belirten Ölken, tadım panelinde Uluslararası Zeytinyağı Konseyi'nin belirlediği kriterleri baz alacaklarını söyledi.

Ürününü tadım paneline sokmak isteyen firmalardan sertifikalı uzmanların numune alacaklarını anlatan Ölken, "Numunenin alındığı zeytinyağının tamamının bulunduğu tank yarışmanın sonucu açıklandıktan sonra açılmak üzere mühürlenecek. Mührün herhangi bir şekilde sökülmesi durumunda o firmanın katılımı geçersiz olacak" dedi.


Aydın'da zeytinyağı tadımcıları yetiştirilecek

Ölken, Aydın'da Türkiye'de sertifikalı zeytinyağı tadımcıları yetiştirilmesine yönelik bazı girişimlerin başladığı bilgisini de vererek, Aydın Ticaret Odası, Aydın Ticaret Borsası ve Zeytindostu Derneği olarak 40 uzman zeytinyağı tadımcısı yetiştirilmesine yönelik bir eğitim programı gerçekleştireceklerini dile getirdi. İtalya'dan gelecek tadım uzmanının eğitim vereceğini söyleyen Ölken, eğitimi başarıyla tamamlayanlara Uluslararası Zeytinyağı Konseyi'nden sertifika alınacağını, ardından da Türkiye'de fiziki koşullarını oluşturmuş bir laboratuvar için akreditasyon alınmaya çalışılacağını ifade etti.

No comments: