Friday, October 05, 2007

Zeytinyağında İhracatçı ile Tariş Kavgası Büyüyor



(Cihan Haber Ajansı)
5 Ekim 2007, Cuma


Zeytinyağı ihracatçılarıyla, Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Birliği arasındaki tartışma büyüyor. İhracatçıların geçici kabullü ithalata izin taleplerini Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Birliği Başkanı Cahit Çetin, "İhracatçılar piyasada panik oluşturmak ve üreticiye haddini bildirmek için zeytinyağında ithalat izni istiyor." şeklinde karşılamıştı. Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçı Birliği Yönetim Kurulu, rekolte tahmin raporunu açıklamak üzere düzenlediği basın toplantısında Çetin'e sert tepki gösterdi.

Birlik Yönetim Kurulu Başkanı Ali Nedim Güreli, dünyanın en pahalı zeytinyağının Türkiye'de satıldığını, bunun da sırtını devlete dayayarak politika belirleyen Tarım Satış kooperatiflerinin alım kampanyalarından kaynaklandığını ileri sürdü. Güreli, Türk zeytinyağının yurtdışında markalı girdiği pazarları kaybetmemesi için İtalya ve İspanya'daki rakiplerinin yaptığı gibi ucuz olduğu pazarlardan ithal etmek zorunda olduklarını söyledi. Bir yandan devlet Tarım Satış kooperatiflerinin borçlarını silerken diğer yandan büyük ihracatçı firmaların borçlarından dolayı battığını belirten Güreli, "Benim vergimle benim rakibimin borçlarının silinmesi büyük bir haksızlık. Borç silinecekse ihracatçınınki de silinsin. Bundan sonra haksız rekabete karşı mücadele edeceğiz. İmkan bulursak borç silme konusunu Rekabet Kurulu'na taşıyacağız." dedi.

No comments: