Friday, November 21, 2008

ZEYTİN AĞAÇLARI SİZE MİNNETTAR TİMUR BEY

21 Kasım 2008,Cuma

Yatağan'daki Yeşilbağcılar beldesinde kömür için 15 bin zeytin ağacı söküldü. Tesadüfen olayı gören mühendis Timur Kabaklarlı 600 bin YTL vererek 1500 ağacı satın aldı. Kurtarılabilen zeytinler şimdi Datça'da güvende. Şimdi bu alan dünyanın ilk canlı müzesine dönüştü ve ilginç görüntülere sahne oldu

İstanbul'da iki inşaat şirketinin sahibi olup yaz aylarında Datça'da yaşayan inşaat mühendisi Timur Kabaklarlı, otomobiliyle Bodrum'a giderken, Yeşilbağcılar Beldesi'nde çok sayıda zeytin ağacının iş makinalarıyla köklerinden söküldüğünü gördü. Kabaklarlı, işçilerden, zeytin ağaçlarının kömür çıkarmak için söküldüğünü öğrenince köylülerle irtibata geçti. Köylülerin arazilerinin kamulaştırma bedelini aldıklarını, sökülen zeytin ağaçlarını yakacak olarak kebapçılara sattıklarını son derece üzüldüğünü belirten Kabaklarlı şunları söyledi: “15 bin zeytinin yakacak olduğunu öğrenmek beni kahretti. Maddi imkanlarım elverdiği oranda 2 ay içinde 1500 zeytin ağacını satın alıp, ziraat mühendislerinin gözetiminde dallarını budattım ve özel yaptırdığım dev saksılara diktirdim. Şu ana kadar 600 bin YTL harcadım. Ancak, ağaçlar bu saksılar içinde uzun süre yaşamaz. Araziye dikilmesi gerek. Arazisi olup da zeytin ağacı satın almak isteyenlere çok az para karşılığı satmak istiyorum. Amacım ağaçları kurtarmak. Zeytin ağaçlarını devletin neden kurtarmadığını da anlamam mümkün değil.”

Yeşilbağcılar sakinleri istimlak bedelini aldıkları arazileri üzerlerindeki zeytin ağaçlarını, dikicek başka yerleri olmadığı için bunları zorunlu olarak sattıklarını söyledi.

No comments: