Saturday, November 01, 2008

Zeytinyağı sektörü kriterlere uyacak

26 Ekim 2008

Çukurovalı zeytinciler Avrupa Birliği Zeytinyağı pazarlama standartlarına uyum sağlamak için hazırlıklara başladı.

Zeytindostu Derneği, Çukurova bilgesinde zeytin ve zeytinyağı üreticiliğinin AB standartlarına uyum sağlamasını ve sektörün Çukurova bölgesinde en kısa sürede hak ettiği konuma gelmesi çalışmaları, Ticaret Borsası toplantı salonunda başladı. Zeytinyağı ve Prina Yağı Tebliği'nin tadım kriterleri 3 Ağustos 2010'da yürürlüğe girecek. Bu süreçten önce tüm zeytinyağı sektörü, zeytinyağı tadım kriterlerine uymakla yükümlü olacak.

Bu kriterin önemine dikkat çekmek üzere Zeytindostu Derneği konunun uzmanlarının da katıldığı panel düzenledi. Panele ulusal Zeytinyağı Tadım organizasyonu yöneticilerinden İtalyan Marino Giordani ile Fabrızıo Vıgnoloni katıldı.

Panelin açılışında konuşan Zeytindostu Derneği Adana Bölge Temsilcisi Ziraat Yüksek Mühendisi Murat Öztanrıöver, "3 Ağustos 2010 tarihinde yürürlüğe girecek olan Zeytinyağı Tadım kriteri sektörümüz için çok önemli. Bu kritere uymak için kalifiye eleman yetiştirme zorunluluğumuz var. Bugün burada konunun en yetkili isimlerini davet ederek Zeytinyağı tadım eğitimiyle AB standartlarını yakalamak istiyoruz. Tüm sektör firma temsilcilerine, tadımın temel kriterlerini öğretip ona göre üretim yapmasını sağlamak için değişik bölgelerde "birinci adım tadım" eğitimleri düzenleyeceğiz. Tadımda kendini geliştirerek uzmanlaşmak isteyen ve kurulacak akredite tadım panellerinde görev almayı hedefleyen adaylarımız için de düzenli aralıklarla kademeli uzmanlık eğitimi düzenleyeceğiz" dedi.

Daha sonra Ulusal Zeytinyağı Tadım organizasyonu yöneticilerinden İtalyan Marino Giordani ve Fabrizio Vignoloni, Tadım kriterleri ve AB standartları hakkında katılımcılara bilgiler aktardı.

Panele, Çukurova Üniversitesinden öğretim görevlileri, Tarım İl Müdürlüğü ve Gıda kontrol şube müdürlüğü personelleri, üretici birlikleri, Adana, Tarsus, Mut bölgesindeki zeytinyağı fabrikası sahipleri, birçok bölgeden Zeytin üreticileri ve özel sektör temsilcileri katıldı.

No comments: