Akdenizli olununca zeytinle aşk başlıyor zaten. Zeytinsiz kahvaltı, zeytinyağlısız yemek olmuyor. Sadece yemek mi güzel olan? Ya kültürü!... Bu blog, aşkımız zeytin ve zeytinyağı ile bilgileri sizinle paylaşmak arzumuzdan doğdu. Koray & Hakkı Yazıcı e-posta : mhyazici@gmail.com
Thursday, September 27, 2007
Verde ihracat ağını genişletiyor
27.09.2007 / Referans
Zeytinyağı sektöründe boy gösteren Verde A.Ş.'nin Yönetim Kurulu Başkanı Ali Gençer Ulukartal, bu sezon için önlerine üç temel hedef koyarak bu hedeflere ulaştıklarını belirterek, "Bunlardan ilki yurtiçi ve yurt dışında ambalajlı ürün sayısını arttırmak, ikincisi yurtdışındaki klasik pazarlarımız olan ABD, İtalya ve İspanya'nın dışına çıkarak ihracat pazarlarımızı genişletmek, üçüncüsü ise yurt içinde bayilik teşkilatımızı oluşturmaktı. Bu üç hedefe de ulaştık" diye konuştu.
Yurt içinde zincir marketlerde yaptıkları çeşitli aktivitelerle ambalajlı ürün sayısını artırdıklarını söyleyen Ulukartal, yurtdışında ise klasik ihracat pazarlarının dışına çıkarak Rusya, Ukrayna,Çin ve İran gibi pazarlara da ürün vermeye başladıklarını kaydetti. 2006 yılında Türk zeytinyağı sektörünün ihracat açısından zor günler geçirdiğini dile getiren Ulukartal, bunun temel nedeninin yurt içinde oluşan fiyatların yurt dışı fiyatlarının üzerinde kalması ve ihracatçının yurt dışında fiyat tutturmasında zorluk yaşaması olduğunu söyledi.
Karasu havuzuna yarım milyon YTL'lik yatırım
Verde'nin bu sezon daha ziyade altyapı, çevre ve sistem yatırımlarına ağırlık verdiğini aktaran Ulukartal, zeytinyağı sektörünün önemli bir sorunu olan karasu atığını bertaraf etmek üzere, yarım milyon YTL'ye ulaşan dev bir karasu havuzuna yatırım yaptıklarını ve bunun Türkiye'de bir ilk olduğunun altını çizdi. Ulukartal, yağ stoklama kapasitelerini yüzde yüz artırdıklarını ve rafinelerini modernleştirdiklerini belirterek, "Yaptığımız çalışmalarla ISO 9001 ve ISO 22000 belgelerini almaya hak kazandık. Bu dönemde yapılan yatırımlar 2 milyon dolara yaklaştı. Önümüzdeki yıl da yatırımlarımıza devam ederek, şişeleme kapasitesini artırmaya yönelik ek yatırımlar yapmayı hedefliyoruz" dedi.
Ramazan ayına özel etkinlikler
Genel anlamda her Ramazan ayında zeytinyağı tüketiminin arttığını söyleyen Ulukartal, firma olarak zeytinyağını tüketiciye en uygun fiyatla sunmak ve zeytinyağı tüketim alışkanlığını artırmak için,Ramazan ayı boyunca zincir marketlerde çeşitli etkinlikler düzenlediklerini kaydetti. Ramazan öncesi ve Ramazan boyuncazeytinyağı hammaddesine gelen zamları firma olarak fiyatlarına yansıtmadıklarını dile getiren Ulukartal, fiyatlarını makul düzeyde tutmak için direndiklerinin altını çizdi.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment