Friday, September 14, 2007

Zeytin ve zeytinyağı ihracatçıları, CIFIT'te Çinlilerin beklentilerini öğreniyor


Dünya Gazetesi,14/09/2007

İZMİR - Zeytinyağı tüketimi son yıllarda katlanarak artan Çin Halk Cumhuriyetine, Türkiye'den zeytin ve zeytinyağı ihracatını artırmak için kolları sıvayan Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği, Çin'in en önemli liman kentlerinden Xiamen'de 8-11 Eylül 2007 tarihleri arasında yapılan Uluslararası Yatırım ve Ticaret Fuarına (CIFIT) katıldı.

Birlikten yapılan açıklamada, Fuarda açılan stant ile zeytin ve zeytinyağı çeşitlerinin tanıtıldığı ve Çinli tüketicinin beklentilerinin öğrenildiği belirtildi. Çin'in 3 yıl önce yıllık 900 ton zeytinyağı tüketen bir ülke olduğunu belirten Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Ali Nedim Güreli, Çin'in zeytinyağı tüketiminin her yıl artarak bu yıl 5 bin tona ulaştığını kaydetti. Güreli, Çin'de tüketimin bu şekilde artması durumunda ülkenin önemli bir zeytinyağı ithalatçısı ülke haline geleceğini ve şu anda zayıf oldukları bu pazarda güçlü bir oyuncu olmak istediklerini kaydetti.

Ziyaretlerinin ve temaslarının başarılı geçtiğini ifade eden Güreli, organizasyon sırasında stantlarını Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen'in, Çinli yetkililerle birlikte ziyaret ettiğini hatırlatarak, yaptıkları temaslarda Çinlilerle çok verimli bir işbirliği iklimini yakaladıklarını belirtti.

Çin'in özellikle zeytinyağı için önemli bir potansiyele sahip olduğuna işaret eden Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Grubu Başkan Vekili ve Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Metin Ölken de, Çin'in şu ana kadar zeytinyağıyla tanışmasını tam anlamıyla tamamlayamamış durumda bulunduğunu kaydetti.

Ülkenin sadece Doğu kıyısında özellikle Şangay ve çevresinde tüketimin yoğun olarak görüldüğünü anlatan Ölken, ülke olarak belki ilk kez henüz gelişmekte olan bir pazarda yer alarak, gelecek için çok önemli bir adım attıklarını belirtti.

Çinlilerin zeytin tüketim alışkanlıklarının yok denecek kadar az olduğunu belirten Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Vekili Emin Demirci ise Çin'de zeytin ile ilgili çalışmalarda kendilerine Fındık Tanıtım Grubunu örnek aldıklarını belirtti.

Fındık Tanıtım Grubu Çin pazarıyla ilgili çalışmalara başladığında 30 ton olan ihracatın bugün bin 200 ton seviyesine ulaştığını anlatan Demirci, Çinlilerin tuzsuz tüketim alışkanlıkları nedeniyle bu ülkeye daha çok tuzsuz konserve türü sterilize edilmiş siyah zeytin satılabileceğini kaydetti.

No comments: