Saturday, July 12, 2008

Sinan Çetin’in eşi Rebekka Haas zeytinciliğe başlıyor

Serkan Arman
Milliyet
12 Temmuz 2008,Cumartesi


Yönetmen Sinan Çetin’in Alman eşi Rebekka Haas Çetin, zeytinciliğe başlıyor.

Balıkesir’in Burhaniye ilçesinde 127 dönümlük bir arazi satın alan Haas Çetin, zeytin ve zeytinyağı üretecek.

Aldığı arazide 1700 civarı zeytin ağacı bulunan Çetin, “Türkiye’ye geldiğimden beri zeytinle uğraşmak istiyordum. Artık zamanı gelmişti. Böylece sinemanın yanında yeni bir işim oldu. Burhaniye’deki araziyi tesadüfen buldum. Ayvalık’ta bir yer tavsiye ettiler, orayı araştırırken buraya rastladım. Sık sık zeytinliğe gidiyorum. Orada kendimi çok mutlu hissediyorum” diyor.

Haas Çetin, zeytin ve zeytinyağında Tess Olives markasını kullanacak. Tess Olives ekim, kasım ve aralıktaki hasat mevsiminin ardından yeni yılla birlikte piyasada olacak. Markayı kızı Sahara Tess Çetin’den esinlenerek belirlediğini anlatan Haas Çetin, “Bence hayata atılırken kızların elinde birşeyler olmalı. Tek kızım var. Arazi, kızıma ait olsun istiyorum. O yüzden de adını marka yaptım” diyor.

Taş ev yaptırıyor...

Zeytini olabildiğince organik koşullarda üreteceklerini söyleyen Haas Çetin, Burhaniye’ye daha yakın olmanın planlarını da yapıyor. Rebekka Haas Çetin - Sinan Çetin çifti Burhaniye yakınında bir köyde yöresel bir taş ev yaptırmaya da başlamış.
Haas Çetin, zeytin işinde yalnız değil: Ortağı Sinan Çetin’in yeğeni Taylan Çetin... Yaklaşık 5 aydır zeytin konusunda hummalı bir çalışma yaptıklarını söyleyen Taylan Çetin, “Profesörlerle, fabrikatörlerle ve köylülerle görüştük. Toscana, Girit ve Kaliforniya’dan konuyla ilgili bilgi topladık. İş kurmak basit, devam ettirmek zor. Zeytinde en iyisini yapmak istiyoruz. Yıllık 20 ton en iyi kalite zeytinyağı üretmeyi hedefliyoruz. İleride zeytinyağımızı ihraç etme planımız da var” diyor.

Tess Olives ihracata da geçecek

Taylan Çetin, Burhaniye’de çevre arazilerde birçok insanın zeytin ürettiğini belirterek, Tess Olives markasını oturttuktan sonra artan talebe göre, köylüden zeytin almayı planladıklarını da anlatıyor. Amcası Sinan Çetin’in projeyi tamamen kendilerine bıraktığını dile getiren Çetin, şöyle konuşuyor:

“Rebekka Hanım’ın da, benim de zeytincilik tecrübemiz yok. Ancak konuyu çok çalıştık ve çok hevesliyiz. Ben, zeytin bölgesi Söke’de uzun yıllar devlet kademesinde çalıştım. Oradan bir takım bilgilerim de var. Şimdi bunları uygulamaya dökeceğiz.”

No comments: