Saturday, July 19, 2008

Zeytinyağında ‘büyük’ üretime tanıtım desteği

Yenigün
19 Temmuz 2008,C.tesi


Ağaçların önümüzdeki yıldan itibaren ürün vermeye başlayacak olması tanıtımı zorunlu kıldı

Türkiye’nin zeytin ve zeytinyağı ihracatında dünya ikinciliğine ulaşacak üretim altyapısına kavuşması sonrasında harekete geçen Dış Ticaret Müsteşarlığı ve Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği, Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi’ni kurdu.

ZZTK için İstanbul’da Dış Ticaret Kompleksi’nde tanıtım toplantısı düzenlendi. Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi Tanıtım Toplantısında konuşan Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, hızla artan zeytin fidanı dikiminin olumlu etkisi ve sektör mensuplarının çabasıyla gelecek yıllarda tarım ürünleri ihracatında önemli yere sahip olacak zeytin ve zeytinyağı ihracatında gelir düzeyi yüksek ABD, Kanada, Avusturalya ve Japonya gibi ülkeleri hedef seçtiklerini söyledi.

Bakan Tüzmen, “Zeytinyağında genel ihracat yüzde 35 düşerken tanıtım yapılan yerlerde yüzde 100 arttı. Tanıtıma önem vereceğiz. Önümüzdeki sezonda son iki sezondur yaşanan ihracat düşüşünü durdurmak ve kaybedilen pazarların geri kazanılması için çalışma başlattık. Bu kapsamda sektörün önde gelen 7 yurtdışı fuarına katılacağız” dedi.

Kampanya başlatıldı

Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi (ZZTK) İstanbul Türkiye İhracatçılar Meclisi Dış Ticaret Kompleksi’nde düzenlediği basın toplantısı ile zeytin ve zeytinyağı tanıtım kampanyası başlattı. TİM Başkanı Oğuz Satıcı ile birlikte EZZİB Yönetim Kurulu üyelerinin yanı sıra Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen’in de katıldığı basın toplantısında konuşan ZZTK Başkan Vekili Metin Ölken, 2 yıldan bu yana düşen zeytinyağı ihracatına karşın Komitenin tanıtım çalışması yürüttüğü Çin, Hindistan ve Singapur’ a yapılan ihracatın yüzde 100’ün üzerinde arttığını söyledi. Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Ali Nedim Güreli ise ihracat açısından ciddi kan kaybedilen bir dönem yaşandığını söyledi. Zeytin ağaç varlığının ikiye katlandığını ve gelecek yıllardan itibaren üretimin 600 bin tona çıkmasının planlandığını ifade etti. Güreli, “O gün geldiğinde bu zeytinyağını nereye satacağız? Ciddi bir panik ve malı satamama havası olacak. O nedenle bu tanıtım komitesini kurduk” dedi.

And içme toplantısı

Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Oğuz Satıcı da zeytin, zeytinyağının dünya üzerinde barışı simgelediğini ve ticaret olan yerde barışın hüküm sürdüğünü ifade ederek “Zeytin, zeytinyağı ve barış ihracatçının genetiğinde var. 1931 yılında uygulamaya konan ve bize dünyanın zeytin devi olma fırsatı sunan programı yarım bırakarak dev olma fırsatını elimizden kaçırmışız. Atatürk’ün başlattığı bu hedefi, bu devrimi tamamlama sorunu bizim üzerimize düşüyor. Zeytinyağı tanıtım komitesi, bu devrimin komitesi gibi çalışarak sadece dış pazarda değil Türkiye’de de zihinsel devrimi gerçekleştirmeliyiz. ZZTK bunu hedeflemelidir bu tören bu devrimi gerçekleştirmenin and içme törenidir” diye konuştu.

Var yılı, yok yılı farkı olmamalı

Zeytinyağı tanıtımında doğru gün ve doğru zaman olduğunu belirten Tüzmen, DİR talepleri ile ilgili olarak genişletilmiş bir toplantı düzenlemeyi hedeflediklerini kaydetti. Tüzmen, “Var yılı içinde bu çalışmaları yapıp yok yılındaki politikaları belirleyeceğiz. Herkes buna uysun. Bu sene var yılı, ihracat rakamı artacak. Var yılı yok yılı farkını artık ortadan kaldırmak zorundayız. Bu kapsamda ABD, Japonya, Kanada, Almanya, İngiltere gibi tüketim potansiyeli olan, gelir düzeyi yüksek ülkeleri hedefleyeceğiz. Önümüzdeki sezonda son iki sezondur yaşanan ihracat düşüşünü durdurmak ve kaybedilen pazarların geri kazanılması için çalışma başlattık. Bu kapsamda sektörün önde gelen 7 yurtdışı fuarına katılacağız. Ayrıca uluslar arası mecralarda yer alarak Türk zeytinyağının tanıtımının en iyi şekilde gerçekleştireceğiz” dedi.

No comments: