Thursday, July 10, 2008

Yunan zeytinyağı üreticileri Aydın'da

Haber Ekspres
10 Temmuz 2008,Perşembe


AB hibe fonlarıyla fabrikalarını yenilemek isteyen ve Yunanistan'da zeytinyağı üretimi yapan bir grup sanayici, Aydın'da zeytinyağı üretimi ile ilgili makine üretimi yapan Hakkı Usta Makine Sanayini ziyaret ettiler.

Dünya zeytinyağı üretiminde İspanyol ve İtalyan üreticilerinin ardından üçüncü sırada yer alan Yunanistanlı zeytinyağı üreticileri, AB'nin sunduğu hibe fonlarından faydalanmak ve daha modern üretim sistemlerini kullanmak için fabrikalarını yenilemeye başladılar.

Bu kapsamda ASTİM Organize Sanayi Bölgesi'nde bulunan Hakkı Usta Makine Sanayine ait fabrikada incelemelerde bulunan heyete, şirketin Yönetim Kurulu Üyesi Hakkı Gözlüklü tarafından sunum yapıldı.

Gözlüklü, firmalarının zeytinyağı üretim sistemleri sektöründe Türkiye pazarının yüzde 60'ına sahip olduğunu belirterek, Yunanistan'da da pazar paylarının en yüksek üç şirketten birisi olduğunu söyledi.

Yunanlı heyetin Türkiye ziyaretleri kapsamında dün TARİŞ'in Ayvalık ve Gömeç zeytinyağı üretim tesislerini gezdiğini kaydeden Gözlüklü, "her iki tesisin de kurulumunu biz yaptık. Heyet orada dün makinelerimizi sahada görme imkanını buldu. Bugün burada da bizden teknik bilgi aldı. Ziyaretin olumlu geçtiğini düşünüyorum. İlerleyen günlerde makinelerimizden almaya niyetli olanlarla masaya oturabiliriz" dedi.

Amaç pazarda büyümek

Zeytinyağı üreticisinin bir üretim sistemini tercih etmesinde kalite ve randıman faktörlerinin belirleyici olduğunu vurgulayan Gözlüklü, şöyle devam etti:
"Yunanistan pazarı bizim için çok önemli. Bu nedenle onların memnuniyetini önemsiyoruz. Zeytini daha erken hasat yapan Yunanlı üreticilerin makinelerimizden daha fazla kalite ve randıman elde edebilmeleri için onlara özgü parçalar tasarlıyoruz. Amacımız, Yunanistan pazarında daha da büyümek."

No comments: