Thursday, April 03, 2008

Bahattin Bozkurt:Zeytin ve zeytinyağında da tanıtım grubu oluşturulmalı - ( ?!..)


Tarım Merkezi
02 Nisan 2008 Çarsamba


Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdür Yardımcısı Bahattin Bozkurt, Türkiye’nin fındıkta olduğu gibi, zeytin ve zeytinyağında da tanıtım grubu oluşturması gerektiğini bildirdi. Zeytin ve zeytinyağı üreticilerinin sorunlarının belirlenmesi ve çözümlerin tespiti amacıyla kurulan Meclis Araştırma Komisyonu, AK Parti Balıkesir Milletvekili Ahmet Edip Uğur’un başkanlığında toplandı.

Toplantıda üyelere sunum yapan Bozkurt, bitkisel yağların insan yaşamında önemli bir yere sahip olduğunu, insanların günlük toplam enerji ihtiyacının yüzde 25-30’unun bunlardan karşıladığını söyledi.

Türkiye’nin tohumlu yağ bitkilerinde ithalatçı bir ülke olduğuna dikkati çeken Bozkurt, “Her yıl ortalama 1.5 milyar dolar yağlı tohum ve yağ ithalatı yapılıyor” dedi.

Dünyada 10 milyon hektar alanda, 900 milyon zeytin ağacından 1.4 milyon ton sofralık zeytin, 2.8 milyon ton da zeytinyağı üretildiğini belirten Bozkurt, Türkiye’nin, dünyada 140 milyon ağaç sayısı ve 400 bin ton sofralık zeytin üretimiyle 2., 800 bin ton yağlık zeytin üretimiyle 4., 145 bin ton zeytinyağı ile de 5. sırada olduğunu bildirdi.

KURAKLIK NEDENİYLE REKOLTEDE YÜZDE 20 DÜŞÜŞ

Bozkurt, 2006-2007 üretim sezonunda 1 milyon 220 bin ton üretim beklendiğini, ancak rekoltenin kuraklık nedeniyle yüzde 20 oranında düştüğünü dile getirerek, “Zeytinde 2007 yılı yok yılı sezonu olarak yaşanmıştır” dedi.

Türkiye’nin ortalama zeytinyağı ihracatının 70 bin ton civarında olduğunu ifade eden Bozkurt, “Zeytin üretiminde ülkemizin rakipleri İspanya, Yunanistan, Tunus ve Suriye’dir. Bu sektör, Türkiye’nin AB tarım sektörü içinde rekabet edebileceği ürünler arasında yer almaktadır” diye konuştu.

Bahattin Bozkurt, ülkenin zeytin ve zeytinyağı üretiminde istenilen seviyeye ulaşması için tanıtım ve markalaşmanın yaygınlaştırılması gerektiğini vurgulayarak, fındıkta olduğu gibi, zeytin ve zeytinyağı için de bir tanıtım grubu oluşturulmasını önerdi.

No comments: