Thursday, April 03, 2008

Zeytinin reçelini yapıp ihracatta fark yarattı


Sinan Doğan
Referans
03.04.2008,Perşembe


Zeytin ihracatında Türkiye'nin ilk 3 firması arasında yer alan UGS Urla Gıda, siyah ve mor zeytin reçeli ile de dış pazarda fark yarattı. Firma, 3 yılda 8 konteyner zeytin reçeli ihraç etmeyi başardı.

ABD, Kanada ve Avustralya başta olmak üzere çok sayıda ülkeye zeytin ve ürünleri ile yaprak sarma ihraç eden UGS Urla Gıda, ürettiği zeytin reçeli ile dış pazarda fark yarattı. Yurtdışındaki alıcılara büyük miktarda zeytin reçeli gönderen firma, ürünlerini "Zytn" markasıyla iç pazara da sunacak.

İzmir'deki fabrikalarında yaklaşık 8 yıldır zeytin imalatı ve ihracatı yaptıklarını belirten UGS Urla Gıda Sanayi Limited Şirketi Sahibi Erol Bozkurt, sadece dış pazara çalıştıklarını kaydetti. Genelde siyah zeytin ürettiklerini, doğal fermantasyon yöntemiyle üretim yaptıklarını belirten Bozkurt, "Mortane, Kordelio ve Zytn tescilli markalarımız. Fakat yurtdışına markayla girmek kolay değil. Çok sayıda ithalatçı, distribütör ve zincir mağaza ile çalışıyoruz. Bu kuruluşlar kendi markalarını kullanmayı tercih ediyorlar. Ama ürünlere büyük puntolarla Türk zeytini yazıyoruz. Ülkemizin zeytininin kaliteli olduğunu kanıtlarsak, kendi markamızla girme konusunda sıkıntı yaşamayız" diye konuştu.

Patlayan zeytinler fikir verdi
Zeytinde katmadeğer yaratacak yeniliklere açık olduklarını dile getiren Bozkurt, zeytini dilimleyerek, çekirdeğini çıkararak veya ezme şeklinde ürettiklerini söyledi. Çekirdek çıkarma işlemi sırasında patlayan zeytinleri değerlendirmek için reçel yapmaya karar verdiklerini ifade eden Bozkurt, şöyle devam etti: "Zeytin reçeli daha önce de vardı. Fakat yeşil zeytinden olduğu için fazla tercih edilmiyordu. Biz siyah ve mor zeytinden reçel ürettik. Vişne reçelini andırdığı için başarılı oldu. Meyve oranı da oldukça yüksek. Yurtdışındaki müşterilerimize 8 konteyner mal gönderdik. Reçelde tek bir üründe bir konteyner mal bile göndermek zorken, biz bunu başardık. 3 yıldır yaptığımız üretim ve satışta iyi noktalara geldik."

Önümüzdeki dönemde yurtiçi piyasasına gireceklerini vurgulayan Bozkurt, yerli tüketiciye Zytn markası ile farklı zeytin çeşitleri üreterek ulaşacaklarını kaydetti. Bozkurt, ana faaliyetlerinin ise ihracat olacağını dile getirdi.

İhracatta ilk 3 arasında
Zeytin ihracatında Türkiye'nin ilk 3 firması arasında yer aldıklarını kaydeden Bozkurt, geçen yıl kuraklığın üretimi ve ihracatı olumsuz etkilediğini söyledi. Firmaların ürün bulmakta sıkıntı yaşadığını belirten Bozkurt, "Çiftçilerin farklı zeytin türleri dikmeye ve üretimi bilinçli yapmaya yöneltilmesi gerekiyor" dedi.

Wal-Mart'a da ürün satmak istiyoruz
Dünyanın en büyük perakende zinciri olan Wal-Mart'ın Meksika pazarına yönelik alım programına katılmak için Ege İhracatçı Birlikleri'ne başvurduklarını dile getiren Erol Bozkurt, bu firmanın kendileri için büyük referans olacağını kaydetti. Bozkurt, "Bu şekilde daha büyük coğrafyalara ulaşabiliriz" dedi.

No comments: