Tuesday, April 08, 2008

Ne olacak bizim halimiz?


Sabah Günaydın
8 Nisan 2008, Salı


Prof. Dr. Tanju Besler, "Margarini sofranızdan kaldırmayın. Sanıldığı gibi sağlığa zararlı değildir" dedi.

Halk ne diyor?

AYHAN ÖZCİMBİT: Ben çocuğuma yasakladım. Prof. Besler'e katılmıyor ve inanmıyorum. Birçok bilimadamı zararlı diyor...

ALİ KALE: Bugüne kadar zeytinyağı yararlı dediler onu yedik. Şimdi margarin diyorlar. Ne olacak bizim bu halimiz?

FATMA GÜRTEN: Düne kadar günde iki litre su tüketmenin de faydalı olduğunu savunuyordu bilimadamları... Ama şimdi hiç yararı olmadığını söylüyorlar.

2 comments:

Anonymous said...

ben margarini sağlıklı bularak insanlara öneren bir hekimin hekimliğinden de, bilim insanlığından da kesinlikle şüpheliyim. medyada her zaman bu tür abuk sabuk güya "sağlık" haberi kisvesi altında söylentiler dolaşır. çoğu uydurmadır, bir çoğu da eksik ya da yanlış aktarma. çünkü tıp bilgisi öyle bu çok yararlı, bu çok zararlı, bunu ye bunu yeme diye kesinlikler ve darlıklar içermez. tıp biliminde her insan ayrı bir vakaadır ve bir insan için zehir olan bir madde diğer bir insan için şifa olabilir. bu anlamda medyanın aslında sağlık haberi veriyoruz diye saçma sapan bilgiler aktarmasını çok ahlaksızca buluyorum. çok da doktora gitme alışkanlığına ve koşullarına sahip olmayan ülkemin insanlarının bazıları belki de bu söylentileri hayatına uyguluyordur. bir kişinin bile bu tür bir bilgiden zarar görmesi ne büyük bir ihmal olur. medya etiği hiç bir konuda kalmadı onu biliyoruz da burada insan hayatı söz konusu, en azından bu noktada hassas olmak o kadar da zor olmamalı diye düşünüyorum. margarine geri dönersek; margarini sağlıklı diye tanımlayarak önermek hakiki bir densizlik, nizansızlıktır diyorum. söyleyecek başka da söz bulamıyorum. saygılar, iyi günler.

Ayhan Özcimbit said...

Herşeyi yiyen sinek bile Margarinin üzerine konmuyor ve yemiyor. Margarin açık bırakılırsa hemen hemen hiç bozulmuyor. İyi bir gıda açık bırakılırsa bozulur ve çürür. Margarin evimize 17 senedir girmiyor ve hepimiz sağlıklıyız. Herkese sıvı yağ öneririm, zeytin yağ yiyin, belki biraz pahalı olabilir ama, doktora ve kalp cerrahına para vermekten ve bıçak altına yatmaktan iyidir. Saygılar