Friday, April 04, 2008

ORGANİK TARIMDA KÜMELENME VE YENİ İŞ FIRSATLARI SEMİNERİ


Günümüzde çevre, insan ve hayvan sağlığı ile gıda ve ürün güvenliği sorunlarının öne plana çıkması organik ürünlerin dünya genelinde, özellikle gelişmiş toplumlarda, her geçen gün daha fazla kabul görmeye ve her alanında daha fazla yerini almaya başlamasına sebep olmuştur. Şu anda yaklaşık 120 ülkede organik tarım yapılmakta ve tarımsal alan ve üretim birimlerindeki oranı gittikçe artmaktadır. 2006 yılı verilerine göre dünya çapındaki toplam organik ürün pazarı değerinin 40 milyar ABD Dolarının üzerinde olduğu tahmin edilmektedir. Önümüzdeki dönemde tüketici bilincinin artmasına paralel olarak organik ürünlerin kullanımı, dolayısıyla üretimi ve ticaretinin de daha da artacağı öngörülmektedir. Türkiye, sahip olduğu coğrafi ve iklimsel koşulları ile organik ürün üretimi ve ürün çeşitliliği konusunda doğal bir avantaja sahiptir. Bu nedenle ve konunun öneminden hareketle, 07 Nisan 2008 Pazartesi günü 14:00 – 18:00 saatleri arasında, Ege İhracatçı Birlikleri, Avrupa Yatırım Bankası, Cardiff Üniversitesi ve Dynamics of Institutions & Markets in Europe işbirliğinde “Organik Tarımda Kümelenme ve Yeni İş Fırsatları Semineri” gerçekleştirilecektir.

Seminerde;
•Türkiye’de ve dünyada organik tarım ürünlerinin üretim, tüketim eğilimleri,
•Organik gıda kümelenmeleri ve bölgesel ekonomik gelişim,
•Küreselleşme sonrası dünyada akıllı tarım uygulamaları,
•Organik tarım endüstrisinin gelişimi,
•Tarım ve gıda sektörlerinde kümelenme,

konuları Ekolojik Tarım Organizasyonu Derneği Başkanı Sn. Atila Ertem, Cardiff Üniversitesi Öğretim Görevlisi Prof. Phil Cooke, Florida Üniversitesi Öğretim Görevlisi Sn. Sencer Yeralan, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Öğretim Görevlisi Prof. Dr. A. Metin Ger ve California Agland Investment Services Inc. Başkan Yardımcısı Sn. William Scott sunumları ile katılımcılara aktarılacaktır.

No comments: