Saturday, May 17, 2008

1.Ulusal Tadım Panelisti Eğitimi

Ülkü ÜLKEN
Zeytindostu Derneği
Tadım Eğitimi Moderatörü


Zeytindostu Derneği, sektörde gereksinimi giderek artan bir konuya daha el atarak 1. Ulusal Tadım Panelisti Eğitimi'ne start veriyor.

03/08/2007 tarih ve 26602 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Zeytinyağı ve Prina Yağı Tebliği ile zorunlu hale gelen ve geçiş için 3 yıl süre tanınan zeytinyağında duyusal analizlerin yapılması konusunda 1 yıla yakın bir süre geçmesine rağmen herhangi bir ilerleme kaydedilememiş, ülkemizde tadım konusunda yeterli sayıda uzman yetiştirilememiştir.

Tadım, ihracatta giderek zorunluluk haline gelmektedir. Bu nedenle zeytinyağı sektöründe faaliyet gösteren firmaların tadım konusunda kendilerini geliştirmeleri ve ihracatta yaşanabilecek teknik engellerin önüne geçebilmeleri amacıyla, Zeytindostu Derneği tarafından Haziran ayı içerisinde "Zeytinyağı Tadım Uzmanı Yetiştirme Eğitimi" organize edilecektir.

Eğitim, IOC tarafından akredite edilmiş İtalyan uzmanlar tarafından verilecektir.

Aydın Zeytin-Zeytinyağı Şenliği kapsamında 2007 Kasım ayında Sivil Toplum Kuruluşlarının sponsorluğunda düzenlenen tadım eğitimine 287 başvuru yapılmış, ancak 30 ar kişilik iki eğitim olması nedeniyle eleme yapılmak durumunda kalınmış, Aydın'lı firmalara öncelik tanınmıştı.

16-21 Haziran 2008 tarihleri arasında,İzmir'de, Zeytindostu Derneği tarafından yapılması planlanan, ORGANIZZAZIONE NAZIONALE ASSAGGIATORI OLIO DI OLIVA tarafından verilecek tadım uzmanı yetiştirme eğitimi bu nedenle ulusal boyutta düzenlenecek ve başvuru sırası önceliğine göre kayıt yapılacaktır.

1.Ulusal Zeytinyağı Tadım Panelisti Eğitimi, 30 ar kişilik 2 grup olarak yapılacaktır. Toplam 60 uzman yetiştirilecektir. Eğitim süresi 3 gün olup 1. eğitim 16-17-18 Haziran 2008 de 2. eğitim ise hemen arkasından 19-20-21 Haziran 2008 tarihlerinde yapılacaktır.

Ön başvuru için son tarih, 26 Mayıs 2008'tir.

No comments: