Saturday, May 31, 2008

ABD fırsatını kaçırmayın

HÜSEYİN YİĞİTER
Yeni Asır
31 Mayıs 2008,Cumartesi


Kuzey Amerika Zeytinyağı Birliği Başkanı Bob Bauer, "Türkiye bize olan ihracatını artırarak devam ettirmeli" dedi

İzmir İhtisas Fuar Alanı'nda gerçekleştirilen 5. Şarap, Zeytin, Zeytinyağı ve Teknolojileri Fuarı kapsamında iki sektörle ilgili düzenlenen sempozyum da büyük ilgi gördü. 'Zeytincilik kültürü'nü Markalaştırmak ve Pazarlama' konulu sempozyumda konuşan Kuzey Amerika Zeytinyağı Birliği Başkanı Bob Bauer, önceleri zeytinyağı denince Amerika'da İtalya ve İspanya'nın adınının geçtiğini ama şimdi Türkiye zeytinyağlarının da çok tanındığını, tüketicinin Türk zeytinyağlarına çok olumlu baktığını belirtti.

FİRMALARA ÖNERİLER
ABD'li tüketicinin Türk zeytinyağlarını bilinçli bir şekilde almaya başladığını belirten Bauer, "Türkiye ABD'yi ihracatını artırarak devam ettirmeli. Firmalara süpermarketler yerine daha küçük marketlere girmek daha kolay olduğu için ilk etapta bu marketlere girmelerini öneriyorum. Amerika'da Türk markalarına karşı herhangi bir direnç yok. İtalya, İspanya ve Yunanistan'dan sonra Türk zeytinyağları Amerika pazarında dördüncü sırada yer alıyor. Eskiden biraz daha zor olsa da artık Türk mallarının Amerika pazarına girmesi her geçen gün kolaylaşıyor" dedi.

CİDDİ ALICILAR
Ege Bölgesi Sanayi Odası Başkan Vekili Nedim Kalpaklıoğlu ise, Türkiye'nin yaklaşık 20 senedir Amerikaya yoğun olarak ihracat yaptığını belirterek şu anda Amerika'da çok ciddi alıcılarımız olduğunu söyledi. Amerika'nın yılda 265 bin ton zeytinyağı tükettiğine dikkat çeken Kalpaklıoğlu, bu konuda Amerika'nın Türkiye'nin en büyük ihracat pazarı olduğunu söyledi. Kalpaklıoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Amerika büyük bir pazar. Desteklerle beraber katma değeri yüksek ürünleri artırmamız gerekiyor. Ancak ihracatta sürekliliğiniz olmalı. Bu bizim en büyük eksikliğimiz. Sürekliliğimizin sekteye uğraması bizim var yılı yok yılımızdan kaynaklanıyor. Bir çıktınız mı başkası hemen yerinizi dolduruyor."

No comments: